Tuesday, July 12, 2011

GAMBAR DOUBLE MEANING

Assalamualaikum.....

Entry kedua sepantas mungkin.... Ada hal yang perlu diselesaikan.. Even agak busy.. Tetap jugak nak update blog.... Huhuhuu.. (tetiba dah rasa suka pulak nak hapdate selalu)

Pernah jumpa papan tanda yang double meaning? Maksudnya, orang tu tulis lain, tapi kita pikir lain sebab susun atur tatabahasanya salah... Jadi, dari segi semantik, dah menimbulkan dua makna yang berbeza (eh, ni dah kira bab Bahasa Melayu dah ni..huuuhh)..Ok, meh kita tengok:



take ME out ATAU take MEE out?



bike-bike saja ATAU baik-baik saja?



Matikan air sebelum MENINGGAL di kamar mandi ATAU Matikan air sebelum MENINGGALKAN kamar mandi?



Ternyata anak panah itu menimbulkan makna yang berbeza...
Adakah ditujukan untuk orang tu ATAU untuk berita seterusnya?

??????????

credit to: SINI


7 comments:

..cik gugu.. said...

pening2~

SyUhAdA said...

byk mksudnye tu..

Murni Yusoff said...

ok..mmg mengelirukn kpala...pening2..lg2 gmbr last skali tu..hehe

Qaseh dalia adelia said...

haha tatabahasa yg salah so maksud nye jadi lain .. n ayat lain tapi bunyinya sma

sesuka haty said...

Matikan air sebelum MENINGGAL di kamar mandi kelakar=))=))

cik nanie saat :) said...

ngeh ngeh.. macam macam beb mereka neh..

idea langsung ta penah d pkir kat otak.. ahakz!


btw, jum join contest jum! anda di tag! :)

Areef Ibn Naim said...

salam,

festival nasyid kebangsaan tu klu melaka :

sr - sra merlimau pasir
sm - smka sultan muhammad

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails