Friday, August 10, 2012

ANDA PERNAH BERMAIN ANGKLUNG?

Assalamualaikum...


Korang kenal tak dengan angklung? Ala, alat muzik yang diperbuat daripada buluh tu.. Dalam lagu Sungai Lui ada guna alat muzik ni... ha, aritu 1st time aku main angklung.. Ni semua berlaku ketika subjek SENI MUZIK dalam SENI DALAM PENDIDIKAN.... Subjek ni merupakan subjek TERAS yang wajib diambil oleh semua pelajar SEM 4 PISMP...

Kelas ni sangat seronok yer... Kita akan belajar 3 seni iaitu SENI LUKIS, SENI MUZIK DAN SENI PERGERAKAN... Macam kelas seni muzik yang aku belajar ni, pensyarahnya sangat hebat yer.. Tuan Hj. Mohamad Isa bin Ramlan...


Ni lah pensyarah saya.. Bukan sahaja pandai main muzik, tapi pandai melukis.. Serius cantik lukisan beliau..
credit to: PERKOMPERI

Merupakan pensyarah pembimbing untuk ORKESTRA PERKOMPERI IPG KPI.. Orkestra ni telah banyak membuat persembahan di majlis-majlis besar seperti di PICC, DEWAN SRI SIANTAN PUTRAJAYA, KLCC (ku tak silap aku), STADIUM MALAWATI SHAH ALAM,  KONVOKESYEN IPG seMALAYSIA dan macam2 lagi lah.. Aritu masuk BERITA HARIAN tau.. huhuhuh.. TAK caya, KLIK SINI!!! :)

So, dalam kelas beliau aritu, kami semua bermain angklung.. Best gler!!! Pertama kali main.. Aku ingatkan susah.. Rupanya senang jerk... Ktorang main lagu MUSAFIR DI  AIDILFITRI... huhuhu...So, tanpa banyak citer, meh tengok gambar....

gambar ni agak kabus sikit yer.. sorry :)

 gigih main try2.. masa mula2 dapat..semua nak bunyikan alat muzik tu... huhhuhuh

Ni aku.. aku mula2 dapat kod D dan F... tapi angklungnya kecik.. So, tukar ngan kawan aku.. Aku amik kod C dan E.. besar kottttttt.. lenguh tangan aku.. huhhuhu

Ok, tu jerk nak citer sebelum berbuka puasa... Selamat Berbuka Semua.. :)

8 comments:

Anonymous said...

Haaaaa...cikgu ko ade minx x note gamelan??

Anonymous said...

Haaaa...cikgu ko ade minx note gamelan x ??

Hans said...

xpernah main lagi
tapi teringin nak main angklung gergasi dkt sukan olimpik tu
hohoho

cik chopu said...

wahhhhhhhh cikgu isa :) beliau ajar caklempong & gamelan dekat UTP jugak :) belaja caklempong dgn dia la masa foundation.

btw, serius angklung pun best. dulu main masa form 2. tapi lagu basic je la - anak ikan, ulik mayang & twinkle2 little star. huhu

emieysandra said...

ye pernah! ehehe,best men angklung ni..klu akak, sbjek muzik pling best..dpt lak lturer sporting..dok karaoke mcm2 lagu ng alat muzik yg ada. enjoy =)

Hanif Idrus said...

Tak pernah main..huhuhu

Cik Aied said...

gituuu..siap letak gmbr en.isa lagi..haha

Outbound di malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails