Monday, September 24, 2012

GERAM TENGOK MARA CLARA !!!!

Assalamualaikum........

Siapa di sini tengok drama bersiri filipina MARA CLARA???? Drama ni bersiaran setiap Isnin sampai Khamis pukul 3.00 petang..


Citer ni mengisahkan tentang MARA dan CLARA yang ditukarkan semasa kecik.. Kesian mereka, bila dah sekolah menengah tu, baru lah tahu kebenaran yang family diorang bertukar.. Si CLARA ni selalu cemburukan MARA.. Sebab MARA pandai dan ada laki suka kat dia.. Clara sebenarnya suka kat laki tu... Ha, yang menggeramkan CLARA lagi, bila dia dapat tahu yang sebenarnya dia berasal dari keluarga miskin (MARA).. So, parents dia sekarang sbnrnya ibu bapa kandung MARA.. Mengamuk lah dia.. Lepas tu dengan ada watak GARY yang kurang hajar tu lah.. Ada plak nak main bom-bom MARA.. nasib baik MARA diselamatkan oleh salah seorang penculik tu... Then penculik tu plak mati.. Dah lah masa tu, semua ingat mayat yang ditanam tu mayat MARA, padahal masa tu MARA sedang dijaga oleh budak laki yang suka dengan dia tu... Fuh, sebenarnya panjang lagi part dia.. Tapi, tu jerk lah kottttt aku citer.. Sorry.. huhhuhu..

Dalam citer tu, banyak adegan yang best2.. Masa kat sekolah.. dan yang paling aku geram, watak pompuan ni.. Mesti dia rasa dia cantik...



Ha, aku sebenarnya dah around 2 minggu tinggalkan citer tu sebab fokus kat assignment.. So tadi baru dpt tengok..



Ni lah GARY... 

GERAM!!!!!!
tu jerk yang mampu aku cakap..
Sebab apa geram?
1st sebab GARY yang kurang hajar tu.. ARGH!!! geram..
2nd plak sebab tadi masa adegan kat mahkamah tu, tetiba TAKDER SUBTITLE plak.. Memang lah aku ni faham bahasa FILIPINA kan? Aigoo.... Nasib baik lah dah nak hujung2 sket tu, baru ada subtitile..
Ha, ni lah budak laki yang sukakan MARA tu.. Namanya CHRISTIAN...

Ha, sebenarnya citer ni dari NOVEL.. Pernah ditayangkan masa tahun 1992 kalau tak silap aku.. Yang tengah2 pregnant tu pelakon lama drama tu... yang kiri tu CLARA.. yang kanan tu MARA...

So,
agaknya apa jadi esok ae.. Geram ni. geram...

2 comments:

Anonymous said...

Ambooi cikgu pun suka cerita camne erk..kalau sha tak boleh lepaskan...sanggup mengodek kek depan tv...hehe

Aunizafraa Zafraan said...

cikgu diq, hang download ka tgok on9 cite ni? nak jugak kalau download. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails