Sunday, December 23, 2012

NASIB BAIK MAK CIK TU TAK MENGAMUK DEKAT AKU!

Assalamualaikum...

Kau nak dengar cerita tak? Tadi aku pergilah pasar malam kat tempat aku ni. Ramai orang weh.. Serius... Geram aku... Sekarang tengah dapat gaji ae? Entah.... Memang sesak gak tadi.. Gigih nak main selit-selit.. Dah lah badan aku ni ala-ala macam tong gas..eh, tak nak lah cakap cam tong gas..Ganas sangat.Tukar..tukar.. erm.. dah lah badan aku ni comel bak kuih bangkit... -_-`.. Lepas tu agak mencabar yer untuk menyelit.. Lebih geram lagi jika ada budak kecik bawak belon.. Risau kalau aku terlanggar belon dia tu..Meletop plak kat situ..Dah gigih nak mengganti..huhu

Hoke..Berbalik kepada tajuk. Tadi aku pergi pasar malam, mak aku kirim lah TIMUN tau..Bak kata mak aku, nak beli timun ni kena pandai pilih.. Ada ilmunya jugak...

"Jangan kau beli timun yang besar-besar plak. Cari timun yang muda-muda.. Kecik-kecik.. Jangan yang tua..Kalau tua tu untuk buat lauk timun masak air jerk!!!!"
petikan dari mak aku (2012)

Ha? camner nak cari yang muda? Mestilah warna hijau.. Masa nak pilih ni plak, bersungguh-sungguh aku pilih.. Sampai berpeluh-peluh aku.. Masa tengah pilih tu, masa tu pulak lah orang kedai tu pergi longgok kan timun baru kat aku.. Dah timun-timun yang aku sedang belek tadi tu tenggelam ke bawah.. Sekali lagi terpaksa melakukan pemilihan ke atas timun yang muda.. Aku rasa aku ni dah macam juri TIMUN NEXT TOP MODEL lah plak..hahahaaha..


 "Awak! timun yang sebelah kanan tu! Anda tersingkir dari rancangan TIMUN NEXT TOP MODEL!"

So, masa dah  pilih tu, aku letak dalam bakul yang disedikan oleh pihak kedai. Dalam keadaan ramai orang tu.. Aku pun gigih nak ke tempat timbang dan bayar tu.. Tiba-tiba plak kau tahu apa jadi? 

BAKUL TIMUN AKU TU KENA KEPALA MAK CIK KAT SITU!

Berani kau ketuk kepala aku! AWAS!!!!!!

Serius weh.. Aku dapat dengar bunyi bakul tu kena kepala mak cik tu..Even mak cik tu bertudung, tapi aku dapat dengar bunyi itu... Aku risau gak kalau-kalau mak cik tu mengamuk.. So, aku pun minta maaf kat makcik tu.. Nasib baik mak cik tu tak mengamuk atau pun bagi kaki kat muka aku ni ha... Sorry yer makcik..tak sengaja!!!

Ha, tu jerk lah cerita aku.. Sebenarnya cerita dia pendek jerk.. Saja tambah-tambah scene masa part mula tu..huhuhu... : )

15 comments:

Cik Jelly Chan (CJC) said...

kalau kite jd makcik tu...tumbuk dah...hahaha

Cik Jelly Chan (CJC) said...

kalau kite jd makcik tu..tombokk dahh..haha

fifie said...

Hahahaha gila ah kau fiq, kau dendam eh dengan makcik tu. Kesian makcik tu

-meeSUPERGIRL- said...

hahahhaha .. bahaya tuu ..

Cik Gee said...

itu jeee?????? nasib la mak cik tu tak tendang awak je terus kan.. untung2 dpt duduk ICU percuma. keh3..

Cikgu Fikri said...

Cik Jelly Chan..

hahaahah..ala, tak sengaja..huhu :)

Cikgu Fikri said...

Fifie..

Eh, mana ada dendam... terkena lah..tak sengaja..huhu :)

Cikgu Fikri said...

mee Supergirl..

tu lah..nasib baik mak cik tu tak marah...

Cikgu Fikri said...

Cik Gee..

hahahaa..tu jerk..hehe... tu lah, nasib baik mak cik tu baik.. :)

Miss Ena said...

Hahaha , adoii kelakar bace entry awak ni . Awk cepat gelabah laa , haha . Sib baek macek tu tak dushumm awak kan . Lagipun bukan sengaje kan , takpe lahh . :D

Cikgu Fikri said...

Miss Ena

hahahaaha.. tu lah, nasib baik mak cik tu baik.. :)

kak nora said...

bahaya..bahaya..

Cikgu Fikri said...

kak nora..

hahahah. tu lah..nasib baik mak cik tu baik :)

Cik Aied said...

haha..gigih ko bli timun kan.. yg x bole blah masa pilih2 tiba2 org tu longgokkan timun baru..haha

afifudinsohaini said...

baik sangat makcik tu..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails