Saturday, June 29, 2013

GULA-GULA UDANG

Assalamualaikum..

Tetiba datang mood nak imbau zaman kanak-kanak..Heheh.. Acctly, masa pergi Temasya Pantun aritu, lect aku baru balik dari Pangkor..Then dia bagi lah ktorang makanan dari Pangkor. Lect aku isi dalam 1 beg... Tapi sayangnya tak sempat nak kongsi ngan kawan-kawan aku yang lain..Masing-masing busy ngan pertandingan kan..

So, sekarang ni, makanan tu ada kat aku.. Mula-mula tu aku bayangkan benda macam satay ikan, sotong ker, lebih kurang macam tu lah..Sekali bila bukak, ad GULA-GULA UDANG!! Wah, terus teringat! 1 plastik plak tu..Evn dah terbuka, tapi still banyak lagi...

Hahahahaha..Terus teringat zaman dulu-dulu..Yelah kan, salah satu keunikan gula ni ialah plastiknya boleh dimakan!!! Memang masa kecik-kecik dulu suka betul mengunyah plastiknya.. motipppp sangat!! Ntah apa yang best, aku pun confuse..Tapi tu lah, rasa keterujaan tu yang buat orang suka...

Lagi 1, dulu aku bayangkan gula-gula tu perisa udang..Tapi sebenarnya kacang semata kan? Udang tu sekadar jenama aku rasa.. Ntah..AKu rasa lah..Kalau aku salah, tolong betul kan..huhu..

Btw, makan gula tu memang imbau kenangan lalu..Cehwah..Nak main imbau-imbau plak kan? Korang pernah makan gula-gula udang? :)


credit to: SINI
 
pssssst: Sekarang rasanya ada yang jual dalam paket warna merah tu ae? 

yang penting, tak sabar nak tunggu EPISOD AKHIR SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA!!!! episod 12 bagi aku a little bosan..kan? huhu.. (tetiber..padahal takder kaitan pun dengan gula-gula udang! haha...

3 comments:

Nazmin Nazifa εїз said...

Oh! yg plastik nipis dia yg blh mkn sekali tu eh ?? ape pun suka jgak gula2 ni...tpi x de rse udang pun XD hehehe

cikgu fiq !! kalau rasa nak baca novel dan membelinya,atau mana2 rakan cikgu fiq,blh je ajak dtg blog In XD heheheee

http://amorevolta.blogspot.com/2013/07/novel-novel-gempak-d.html

Abam Kie said...

salam. abe kie pun suka makan gula2 cap udang ni zaman kecik2 dulu. done follow here. tq..

Unknown said...

Assalamu'alaikum CikguFiq.. ^^

Bertanam pandan di jalan merah,
Lebat kuini sibuah markisa,
Buah delima tiada berbela;
Salam Ramadhan bulan maghfirah,
Selamat menjalani ‘ibadah puasa,
Ibadah maksima ganda pahala….^^,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails