Sunday, June 23, 2013

KEDEKUT PENSEL WARNA

Assalamualaikum..

Semalam aku duk teman junior aku mewarna untuk keceriaan kelasnya.. Tetiba tu, aku teringat plak zaman aku sekolah rendah dulu... Aku rasa bukan aku sorang kot yang rasa macam ni dulu..Haha..


Masa sekolah rendah around darjah 1 rasanya. Masa tu kan selalu banyak aktiviti mewarna.. Mewarna itulah, inilah..macam-macam lagi lah.. Bila cikgu suruh warna tu plak, aku rasa cam berat nak keluarkan pensel warna aku... Sebab aku sayang sangat pensel warna tu.. So, aku simpan jerk dalam beg... Bila nak mewarna, aku pinjam kawan aku punya.. Hhahahahah.. Kedekut giler aku masa tu?

Bak kata junior aku semalam, dia pun buat cam aku jugak.. Sebab dia geram, nanti kawan-kawan dia dah pinjam warna dia, lepas tu main asah-asah..Terus jadi pendek katanya... Yang aku pulak, aku geram kalau kawan-kawan aku letak warna tu salah seperti tempat asalnya.. Yelah kan, patutnya warna HITAM kat hujung, tapi suka hati jerk letak kat tengah.. Hahhaahah..Kelakar plak bila ingat balik.. Sekarang ni ha, bila dah warna-warna, aku main letak jerk sesuka hati aku..Tak kisah pun..huhu

Lagi 1, kalau pensel warna tu jenama yang bukan LUNA.. Mesti geram kalau kawan kita main tekan-tekan sebab nak bagi pekat.. Hahahaahahaahah..Motippppp sangat...

Bila praktikal kat sekolah aritu, ada aktiviti mewarna.. Aku tengok jerk gelagat budak-budak yang pinjam pensel warna kawan dia.. Adoyai.. Tersenyum sendirian.. Teringat zaman dulu-dulu.. Rasa macam nak cek jerk beg budak tu.. Mana lah tau, kes kedekut pensel warna jugak..hahahaa..

Itu jerk lah kisah yang aku teringat... In syaa Allah Ahad (23 Jun hingga 26 Jun. 2013) ni, aku dan kawan-kawan aku berada di IPG Kampus Bahasa Melayu untuk Temasya Pantun dan Dondang Sayang IPG Malaysia 2013... Tolong doakan kami dapat buat yang terbaik yer.. Amin :)

psssst: Nerves weh, sebab pantun ni KENA SPONTAN!!!!!

4 comments:

Vee Lea said...

Hahahaa. Semuanya cmtu, cikgu fiq! :P

Anisa Anuar said...

Aah tu antara benda yg kne kedekut...
anyway, good luck paantun...... byk kn praktis

hana hadi said...

pantang org pinjam pencel warna pastu bila nak warna ditekannya pencel warna tu..nnati tumpul. padahal mmg akan tumpul pun.. hehe budak2 sek rendh darjah 1-3 mmg sayang pencel warna..

Nazmin Nazifa εїз said...

Sorry lama tak datang...busy banyak!! wah gitu XD Heheee ...

A'a la,sama la kita...tak suka bila org tak letak tempat asal blik..*smpai skrg k* .. hahahaaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails