Thursday, November 18, 2010

Masihkah kau Ingat?



BERAKHIRNYA PROGRAM PERSEDIAAN IJAZAH SARJANA MUDA PENDIDIKAN PENGAJIAN MELAYU

Masihkah kau ingat? Pada masa itu, kita berlari2...
Hingga sampai terkentut..

Eh, aper aq merepek ni?
Ish2.... Arini aq nk cter tentang prjalanan hidup kami sekeluarga kelas 3.06 Pengajian Melayu/ Pendidikan Jasmani / Pengajian Sosial.....
Tarikh 13/Julai/
1991... Eh, itu tahun kita diberanakkan.. Salah..salah..tahun 2009 lah.. Kita masing2 menjejakkn kaki ke tanah suci Mekah,
eh salah, Institut Pendidikan Guru Kampus Pendidikan Islam Selangor...Huhuhu...
Brmulanya minggu orientasi yg macam fundek (fikri..x elok mencarut), membuatkan para pelajar berasa dlm dilema...huhuhu..
Tp, lepas jerk drpd tu, bermulalah sem 1 kita..
Tampuk pemerin
tahan diterajui oleh Fazli n Aida...(Patutnyer mU`az Ngan Aida..Tp, time tu diowg malu2..haahhahhaaha....)

Adakah korg masih ingat kita berkokurikulum dengan permainan Bowlin
g?
M
asa tu masing2 nk blik cepat sbb nk beli belah kt Warta..Masa tu dlm fikiran korg Warta n Pasaraya Bintang tu cm Alamanda, xpown Pavilion...Hahaahahaha...

Adakah korg ingat bler kita jd penonton KUIZ PELABURAN PNB PERINGKAT KEBANGSAAN TAHUN 2009?
tANpa disangka2, salah seorang rakan sekelas kita Si Azman tu ha( dgn rmbut LAMA dia yg ala korea x jd tu..ooopss..gurau jerk..)...Akhirnya masuk dan trooooooooos g final..Sioot jerk..Ckp ngan Aq mybe dia kalah sbb xbcer buku..Smpai suku akhir jerk..Last2, g final..

Adakah korg ingat bler kita blajar GIMNASTIK dlm PJ...huhhhuh..Bgaimana kita berguling, mengangkang n cm2 lah...Sgt best!!!!
Sem dua pula bermula dgn tampuk pemerintahan Azri dan A`ai..Masing2 cuak bler tgk muka azri masam n asik marah ejr..(masa tu aq rasa nk pancitkan moto Ex5 dia...)
Tp, yg boleh dipuji, diowg mmg tegas dlm menjalankan tugas..The Best lah korg....
tahniah....

Ingt x kita bergambar bersama2 utk majalah MANGGA..eH, SALAH..MAJALAH aN-nUR?
kORG Nmpak x yg bju hitam berTIE putih tu? tu lah aq..huhuhuh

Adakah korg masih ingat kita ditugaskan menjd Penghantar Surat Khabar terhormat ke seluruh maktab? ingAT? iNGat? Masa tu korg mesti suka kan sbb dpt bertawaf keliling maktab..Huhuhu...Dgn peluh menitik membasahi bumi..Kalah ratu marathon negara..Rosnah Mat Aris..Eh, salah... Saper ntah nama dia..Aku lupa beb... Adakah korg masih ingat detik2 kita ke Sungai Lui...Eh, sungai tekala lah..Ingat x? Masa tu lah yg menyebabkan hp nokia aq rosak sbb kna air hujan..Mcm Sundel... Adakah korg ingat masa kita berhenti kt sungai? Aq boleh menggedik nk minum air sungai tu sbb diowg kata sejuk..Aq powwn minum lah..LAst2, amik ko..
Aq terus termuntah2 n kna cery bery( cery bery means CIRIT BIRIT)...



aDakah korg ingat kta kna pergi Biro Tata Negara???huhuhhu... mesti rmai yg mencarut time tu...


Adakah korg ingat masa kita sama2 wat kain rentang utk maulidur rasul???Huhuhu..Canteqlah kain rentang tu..saper lah insan yg melakarkannya..huhuhu..Aq suka tgk korg warna kain rentang tu..Nice!!!!

Sem 3 menyaksikan Najib n saper ek?
Ha,...Marsiah lah..Mereka berdua menumbangkan Azri n A`ai..huhuuh..Najib sgt cool..Adakah korg ingat akhirnya keCOOLan najib melebihi had apabila ianya seakan2 dipermainkan? Ingat x korg psl isu Baju?? Ye, baju...Ish2...Tp, lps tu jerk elok..KitA MASih lg bersama..Turun naik, kuar masuk toilet bersama2..(ader motif ker?)


Adakah korg ingat bler kita terlibat dgn sambutan kemerdekaan negara aritu..Mesti korg rasa terlalu penat kan? nak2 masa tu bulan puasa..Tp, penat kita berbaloi sbb hasilnya juga boleh dibanggakan...huhuhuh...



Adakah korg ingat bler kita cukup suka krn g Pangkor sempena Program Rekreasi pj..Bgaimana keadaan laut bergelora membuatkan kayak aq terbalik..Kayak Naili terbalik..Fuh..Nerves time tu..Adakah korg ingat kasut Crocs Aq yg menjadi mercu tanda lakonan aq sebagai Bawang Besar dlm Bawarella??? Hahahahah...VERSI LELAKI... hmmm..


Adakah korg ingat rakan sepengajian kita, meningal dunia akibat leukemia?? Kita sama2 melawat arwah..Smpai ke pengebumiannya..Smoga roh arwah dicucuri rahmat..Amin...

Mcm2 peristiwa kita laui bersama..Ini baru jerk asasi...Belum lagi 4 tahun degree..Tahun depan bermulalah sem degree kita..Saper lah yg bakal jd ketua kuliah masa tu kan? Mesti dia comel cm aq n bdn dia cm
pemain ragbi cm aq gak..Huhuhu..Partnernyer mesti comel n kecik2 molek cm Waheeda kn...Huhuhu..

Aq harap bler kita dh naik degree ni..Kita makin matang..Jgn menggedik..Jgn mencarut..Jgn bergaduh..(Ye..ye ar jerk fikri ni..)Huhuhu..Smoga kta dpt mengharungi segala detik pahit manis sepanjang pengajian kita di sini dgn jayanya..Amin...

pssst: Alhamdulilah kita x kna pindah mKtab lain...Syg dgn kampus ni.. :)

12 comments:

cikuwada said...

hahaha, sengal ko fikri.. weh, aku nk gelak tergolek..bosan duduk dirumah!

Cikgu Fikri said...

meh lah dtg umah aq...
t ko g fmily store,
habaq mai...

Munira Muhiyddin said...

serius aku suka .
tibe tibe nak sebak baca .

*konon-konon aku dak kelas ko . huu T_______T

Cikgu Fikri said...

Moon....
yeker?
ko bcer smpai habis?
terharu aq....
huhhuhuh....

Putri Cahaya a.k.a MiRa said...

haha...spe2 yg bce mesti trase mcm dyorg je bdak2 klas tu kn...
huhuhuhu...

Cikgu Fikri said...

Myra,

knp rsa cm tu ek?
over sgt ker aq brcrita?
bole mng prtandingan crita kanak2 x?
hahahhahaa....

F.I.C.K.R.Y said...

Serius best baca korang punyer memori sepanjang pengajian korang kat Maktab hehehee...

Terasa jeless taw tak!

Cikgu Fikri said...

hahaahhahah..
beb,
aq pown jeles gak bcer cter hang kt beijing tu...
saper yg xjeles?
g oversea..
huhhuuh...

Lelaki Ini said...

besh2!

Cikgu Fikri said...

Huhuhu..
thx lelaki ini..
heheehhe...

Anonymous said...

hahahhahaa...fikri2...ak bce tp xtrse pown ak cam dlam klas ko...hahaha...just joke keyh!!..

p/s..semoga jd ketua yng bek next sem...awal degree kowt..hehehe..

Cikgu Fikri said...

Anonymous...

sIApakah gerangan anda?
huhuhu....
anyway,
thz...
doakan aq k..
heehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails