Saturday, January 29, 2011

AKIBAT ROTI SARDIN!!!!!


AWAS!!!
ENTRY INI MERUPAKAN ENTRY MAKIAN! SEBARANG PENGGUNAAN BAHASA DALAM INI ADALAH BERTENTANGAN DENGAN NILAI KESOPANAN. SEBARANG PERKARA YANG BERLAKU ADALAH DILUAR TANGGUNGJAWAB PEMILIK BLOG.

Assalaamualaikum...

Maaf sebab seharian tak menjenguk blog..Bukan aper, busy nak balik kampung., Ditambah pulak dengan keadaan sesak di Stesen Komuter UKM, Terminat 1 Seremban.,mmg buat aku penat.

Ha, sekarang baru ader masa aku nak mencarut.
Pergh..semalam, lepas family SYUHADA AZMAN hantar aku kat bus stand, tetiba perut aku yang dari tadi lapar, dtg balik..Maka, aku pown pergilah ke kedai yang berdekatan...

Nak dijadikan cerita, ader lah sorang pompuan yang bajet bagus ni nak amik order...
So, dlm keadaan perut yang lapar, aku pown order benda2 ini:



Roti sardin..(serius masin..nyesal plak aku beli)


Asam Boy Blended.. ( serius sedap.. )


( Teh ais..not bad lah)


Mee Goreng Mamak..( serius sedap..tapi tetiba aku rasa loya plak..)


Byk sgt ker?
Bagi aku biasa jerk..(byk lah jugak kott)

Tetiba pompuan tu plak ckp:

Roti sardin tu nak makan ker bungkus?

Aku cakap NAK MAKAN SINI!

Dia cakap:

Ha? biar betul?

Pastu terus dia buat muka ..(eee..ingat ko bagus ker?)

Lepas beberapa lama menunggu, datang lah pompuan tu dgn roti sardin buatannya..

Aku cakap:

Errrrrr.. nak kuah banjir..

Dia:

Ha? kuah banjir lah plak..ala, pki kuah tu jerk dulu, tak boleh ker?

Aku:

Tak..sy nk kuah banjir jugak..

Pastu, dia amik sambil membebel..Ingat aku tak dengar lah tu?

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. mmg wat aku geram jerk..Ingat aku HAMAK LAH NAK MAKAN ROTI SARDIN KO?

Masa aku nak bayar, dia plak yang dtg utk kira bill...Pergh..mASA dia kira tu, aku tgk cm tak ikhlas jerk...Sabar jerk lah..


Nasihat aku: Senyuman itu sedekah..Hargai lah pelanggan anda..
Kurangkan memaki, tingkatkan hospitaliti..
:)



btw, thanks to PONDOK KECIL sebab review blog aku dlm entry dia..Nasib baik ader entry tu, terus tak jadi nak marah lamer2..Sejuk jekr hati aku..Thanks!!!! :)





38 comments:

Unknown said...

wan pon pernah kena jugak..rasa bengang je..tlg respect customer ok..kalau tak nak,baek tak yah berniaga..

mmg lah kt komuter UKM busy,,budak nak balik chinese new Year..naik kt stesen komuter UKM gak ke?

Unknown said...

rozuan....

tau xpew...
ptot kna respect customer!

ukm?
yup..
naik kt ctu...
naik kt ctu gak ekr?
uhuuh :)

Mr.TN_SkY said...

hee..perkara kecik..:-) ur welkam..neway sme2 mmbntu stu sma lain:-)..cikfuy fiq bntu SkY beri idea..SkY bantu dlm hal lain pula..hehe..neway hepi besday ya! =_=

Unknown said...

Sky....

heheeeh..
btol tu..
bantu membantu itu perlu...
anyway, thx :)

cikuwada said...

CIKGUFIQ:
haha, siap tinggalkan link ngan aku ea.. huhuhu.. TQ yaaaa

Cik Nuyu said...

kalau akaq la.. akaq terus xmakan dah kat kedai tu fiq... patutnyer bg senyuman.. ni tak.. lebih baik, xyah jual kalu cam tue.. xkhlas lgsung.... geram nie.. geram...

Mr.TN_SkY said...

:-D neway pasl entry ni, memang SkY xlarat dah skY kena dgn kedai2 cmni..ikut hati..nk je bagi satu dua tpk tgn kecik nie ke muka! ahah..tmbh2 yg ckp gile kasar..haish..sabar2..=_=

JELAS SAHABAT BUKAN SEBARANG SAHABAT, SAYANG SEMUA

Unknown said...

WADA...

heheheeh...
samer2.. :)

Unknown said...

kak nuyu..
tau xpew..
geram kan?
huhuhu...
sabar kak.. :)

Unknown said...

sky....

wah,.
nk bg penampaq?
huhuhu...
sabar..sabar... :)

Si KuCar KaciR said...

makan banyak lah jgak cikgu fiq ni.. haha tapi,dah standd dah tuh. :P

emieysandra said...

haha..comel la fiq,
akak pun mkn byk tu tau, *caye lah ;P
bila nk mkn sme ag nih..huhu

puteri said...

huhuhu sabar 2 separuh daripada iman...tapi kadang2 kita kena gak guna separuhnyer lagi..coz orang 2 yang x hormat kita sebagai pelanggan dia..

Unknown said...

si kucar kacir...

mmg agak byk..
sbb lapar gler time tu..
uhhuhhuh :)

Unknown said...

kak emiey...

ha`ah kan?
bler kita nk mkn sesame lg ek?
huhhuuh.,..

Unknown said...

puteri...

tu lah psl..
kdg2 prangai kuang hajar cm tu, buat kita hilang kesabaran..
tp, fiq still sabar lg.. :)

Diyanieee said...

fiq!!
ko takmo jumpa aku nanti ke?? huhu

Unknown said...

jumpa...
mesti lah nak..
knp.. :)

amira afiqah said...

lapar -.-"

Unknown said...

amira afiqah...

lapar?
heheehe...
g lah mkn.. :)

Diyanieee said...

aku p kl nati..
25hb sampai 28hb..
so ko bley trun nati tak??
hehehehe..

25hb febuari.. hehe..

iem said...

boikot kedai 2..

D'China Store said...

luncai penah jugak jumpa pelayan kedai yang banyak songeh..pas makan penuh meja luncai tuang sos cili..

jom join.. Pencarian Blog Paling Ringan, Ideal dan Berat 2011

Anonymous said...

hahaha. comel fiq. xpe. keutamaan pada pelanggan. ye dak ;D

ilanilyana said...

omg! syuhada azman? huhu. i know her.

Unknown said...

dian..
25 tu jumaat kan?
xbole...
ader kuliah...
26 sabtu tu..
kalau jd, aku mention ko k...
saper lg pergi?
huhhuhhu........

Unknown said...

iema..

mmg dh tersenarai dlm list pown..
nak boikot jerk...

Unknown said...

luncai..
ha?
tuang sos cili?
heheehe..
bole diprakikkan ni..
uhuhhuh :)

Unknown said...

kak macy....

btol tu..
keutamaan kepada pelanggan..
huhuhhu :)

Unknown said...

il ya na..

kawan sekolah dulu ker?
huhhuh :)

nadira shahid said...

bese la, kdg2 tu pekerja die kerek, cm restoran die kelas 10 bintang.. hm, tetibe teringat nasi goreng sardinnnn

Unknown said...

nadira...
tau xpew..
kerek gler..
eh, nasi goreng sardin?
ader ker?
huhhhuhuuh :)

Diyanieee said...

bley la tue..
26hb bley jumpa..
aku p dgn adik ku sb
kawan aku pnya kakak nk btunang kn..
so hope bley jumpa ko nati k..
plez..

nadira shahid said...

ade lor, try la request ;) sdappp

Unknown said...

dian...

heheehehe..
boleh jerk..
insyaAllah..
tp, segan lah..
huhuhhu :)

Unknown said...

nadira..

heheehh..
t klu request, tetiba pelayan tu plak pelik..
huhuhh :)

Diyanieee said...

hehehe.. dun worry laa..
ada member aku gak..
ok??
nati apa2 hal..
aku cntct ko gak k..
^.^

nadira shahid said...

xde lor, kt tpt sye ade je nasi gorang srdin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails