Saturday, February 12, 2011

MAKTAB AKU BANYAK MAKHLUK HALUS!!!!

PERHATIAN!
INI ADALAH KISAH BENAR! SILA BACA DARI MULA DEMI KEFAHAMAN ANDA DI AKHIR CERITA..


Assalamualaikum...



Arini aku terpanggil utk menceritakan perihal kekecohan yang berlaku di maktab aku sekarang ni..
Sbnrnya kisah ni dah lama terjadi..Menyerang hampir setiap warga maktab aku...terutamanya penghuni kolej kediaman..
Kisah ini sering kali diturunkan dari satu batch ke satu batch sehinggalah ke batch aku sekarang ni...
Taktala waktu maghrib menjelang tiba, kebanyakan penghuni asrama akan datang ke masjid..Bagi aku masjid adalah tempat terbaik utk memanjatkan doa ke hadrat Allah S.W.T agar perkara ini dapat dikawal..
Kadang kala setiap kali aku nak tidur, aku berasa sangat risau akan makhluk ini.. Aku tahu bahawa manusia itu merupakan makhluk ciptaan Allah S.W.T yang paling sempurna, namun....argh..aku tak mampu nak menceritakannya di sini.

Ada satu hari tu, aku rasakan tangan aku seakan2 sakit..Nak menjerit, aku tak berdaya..Walhal, rumate aku yang kat sebelah aku ni ada di bilik aku, tapi aku seakan2 tak dapat nk meluahkan kesakitanku itu..
Taktala aku bangun pada waktu pagi, ku lihat tanganku kemerah-merahan..
AKu sudah tidak tahan!!!
Pelbagai nasihat dari pelbagai pihak aku mintak..Akhirnya aku terfikir utk menggunakan khidmat yang selalu digunakan oleh ibuku..iaitu..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..

.RICSECT!!!



Memang sesuai utk hapuskan makhluk halus yang bergelar NYAMUK itu..
Memang sialan punya nyamuk..


Mentang2 ko kecik, Suka2 hati ko jerk gigit tangan aku..
Ko hengat tangan kau ni stock bekalan makanan ko?
Biler pegi kuliah jerk, aku asik terkeruk2..
Semua salah ko!!!!
ARGH!!!!


errrrrrr.. kepada pembaca sekalian..jgn salah anggap yer..
Memang skrg ni byk nyamuk..Tapi, alhamdulilah, dah berkurangan.. :)


kredit to: GOOGLE IMAGE!

43 comments:

bantalbucuk said...

haha..dah suspen dah mula2 nak baca..nasib baik NYAMUK adalah makhluk tu.. :D

Ayuni said...

hikhik, cemut pun makhlik halus

Cikgu Fikri said...

bantal bucuk..

heheheheh..
mmg nyamuk pown..
geraam sgt..
smpai gatal2 jdnya... :)

Cikgu Fikri said...

ayuni..

yup, semut pown makhluk halus..
huhuhuh :)

Diya Edhayaa said...

mujur nyamuk je.. lau bnde 2..
seerrreemmm wwwaaaakkk~

Bella Bell said...

aiyaa..ingtkn mktb awk betoi2 ade hantu...heheheheh..

Cikgu Fikri said...

Diya...

heheeh..
nyamuk jerk.. :)

Cikgu Fikri said...

Bella...

huhuuhu..
hantu mmg ader..
:)

NuruL aTikah said...

hai laa.. mati2 ingat hantu lah tadi
haishh =P

Azie Azra said...

elok2 yea fiq.klu nyamuk aedes bahaya juga tu.amek langkah pencegahan ok :)

student said...

comel gurauan kamu ni..:)

UPDATE!
Hargailalah kawan selagi dia ada
Akhirnya.. Hosni Mubarak letak jawatan

cik anum said...

adoii ~ mmg tak suka nyamuk.. ergh~

student said...

fiq, masa kat entry ni salah ye? cuba betulkan yer..:)

Cikgu Fikri said...

nurul atikah..

hehehehe..
nyamuk :)

Cikgu Fikri said...

Azie Azra...

ha`ah..
nyamuk aedes sgt bahaya..
thx sbb ingatkan fiq.. :)

Cikgu Fikri said...

student..

comel?
hahahaahhaah :)

dyg said...

memang....hantu betul nyamuk tu kan..
ngee...

Cikgu Fikri said...

cik anum..

yup, nyamuk gigit sakit.. :)

Cikgu Fikri said...

student..

aper yg salah bang?

student said...

tngok masa komen, kan dia tulis 7.xx am... sekarang kan tgh malam ni..hehe..

tkpe, fiq betulkan semula je..

pergi kat dashboard-->setting-->formatting-->time zone

ambil time zone GMT+8 Kuala Lumpur

syufaa said...

hahaha..dr start tu dh rse ni bkn cite hantu..hihi..

Cikgu Fikri said...

STUDENT...

owh..
cmtu..
thx bang sbb bgtau..
:)

Cikgu Fikri said...

syufaa...

ha?
yeker?
kantoi lah plak..
huuhuhuh :)

kira kekuri said...

laaa ingat kan ko betul2 kena sampuk hantu halus ker..haha gunalah ridsect! :D

Cikgu Fikri said...

kira...

heheheheh...

ridsect itu perlu.. :)

tomato said...

hehe dah agak dah .. part mula2 skali.. :P

Cikgu Fikri said...

tomato...

hehehee..
dh agak?

emieysandra said...

itu nyamuk cikgu!

*tenyeh2 mata, baru pas bgn tido dlm kelas

;p

Amiey White said...

hahaha nyammuk tu memang =.="
darah manis kot hahaha

jom join contest kakiblogger

http://vanilawhitechocolate.blogspot.com/2011/02/contest-dari-amiey-cek-puteh-kaki.html

Cikgu Fikri said...

kak emiey...

hehehhe...
itu nyamuk! :)

Cikgu Fikri said...

amiey white?
hehehe..
darah manis?

btw, thx for the invite :)

maCy said...

belasah nak fiq? haha :)

CikguDen said...

salam
tidur dalam kelambu ok gak
huhu

ijam ismail said...

hehe...mrh smpai tersalah taip eh..
tp mmg menarik title..haha..ingt ape la td...
wuhuuuuuu

Cikgu Fikri said...

cikgu den....

hehehhhe..
dlm kelambu?
ok gak tu.. :)

Cikgu Fikri said...

ijam....

hehheheh..tq :)

Abhamz said...

salam, bahaya nyamuk daripada makhluk halus...

Nurul Mazni said...

yerlah2 menanti nak baca entry ni hari ni sebab tak nak baca malam semalam sebab takot. sekali pasal nyamuk daaa..
haiyaaa.. tertipu sudah.. hehee

zazaw said...

hampehhhhhhhssss
tara guna
aku ingat makhluk haluss mcm kt kolej akuu tuuu
cikgu cikguuuuuuu

Cikgu Fikri said...

abhamz...

hurm...btol gak tu..

Cikgu Fikri said...

Nurul mazni..

larh..
yeker?
uhhuhuhu..
sorry..
btw, thx sbb bcer entry fiq.. :)

Cikgu Fikri said...

zazaw...

hahahahaha..
knp ngan kolej ko weh?
ceciter..ceciter... :)

cik aied said...

fikri! memang banyak nyamuk la sekarang! malam2 kalau aku tak pasang ubat nyamuk, confirm kne gigit pnye.. geram aku! dah la nyamuk aedes! seraaammm!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails