Monday, June 6, 2011

PERNAH MAKAN TIKUS GORENG?

Assalamualaikum...

AWAS! ENTRY INI BAKAL MENYEBABKAN ANDA LOYA! UNTUK MEREKA YANG BERPENYAKIT, TIDAK DIGALAKKAN MEMBACA ENTRY INI.PIHAK CIKGU FIQ TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEGALA PERKARA YANG BERLAKU.

Tadi aku berjalan-jalan di blog warga seberang laut..Lepas tu aku terjumpa entry pasal:

RAHSIA AYAM GORENG MURAH DI TEPI JALAN..

Wah...mesti kat sana banyak ayam goreng murah-murah kan? Tapi, ayam goreng murah ni diragukan tau..
Nak tau sebab aper? Sebab tu bukan ayam goreng.. Tapi, sebenarnya TIKUS GORENG!
Orang yang membeli tu ingatkan tu ayam goreng sebab rupanya cam ayam..Lepas tu nampak sedap plak tu.. Tak percaya? Jom tengok resepi:

TIKUS GORENG!

Mula-mula ambil beberapa ekor tikus yang anda suka..Lagi gemuk lagi bagus..




Lepas dah jumpa calon `ayam goreng` yang sesuai, jangan lupa cuci bersih-bersih yer..huhuhu



Langkah seterusnya, perlu dibakar untuk menghilangkan bulu..



Ha, lepas tu, potong tikus tu, sampai jadi serupa dengan ayam.



Kemudian, masukkan perencah yang sesuai dan siap untuk digoreng!



Goreng sehingga warna merah dan kuning keemasan yer..Pastikan masak betul-betul.



Lepas tu, sajikan elok-elok..Hidang cantik-cantik..



Dan...siap untuk dimakan!!!!

Walaupun nampak serupa dengan ayam goreng, tapi ada perbezaannya...

1. Daging tikus lebih putih dan seratnya lebih halus daripada ayam goreng... Cuba tgk kat ayam di atas..Putih dan menyelerakan kan?

2. Cuba tengok kulitnya..Kalau ayam, kan ada bulu pelepah..Jadi, pori-pori bulu tu lebih kasar dan besar.. Tapi, kalau tikus..Bulu dia kan halus, jadi pori-pori nya kecil..

Jadi, ada sesiapa di sini yang nak makan TIKUS GORENG?

Euwwwwwwwwwwwwwww...
Lari...............

sumber dibawakan khas oleh: SINI

24 comments:

Kakiwayang said...

euwww...haha...kalau tengah makan sure muntah..haha..

dakpipimerah said...

euwww,, geli gilaaaaaa

allikahs lutadiays said...

huaaa gelinya... rasnya lebih geli dari tengok orang panggang ular ari tue....

miss_tiramisu said...

lepas dah siap dihidang tu mcm sedap jer. keh3 :p

Cik Ladies said...

brr.. erk? makan tikus? neber eber! geli nye.. ! haha :D

cik chopu said...

disgusting gila. lepasni nak makan ayam goreng sendiri

Mrs.PaPaDom said...

selekeh ar! ni kalau nurul kat lab,siap bedah,korek2 organ die. huh.

cik zaza said...

erk.. gelinya.. kesian tikus yang tak berdosa tu kena goreng..

wahida idris said...

ewwwwww!

Rozuan Ismail said...

tgk last mcm ayam tapi siapa sangka tikus goreng.geli lorh.

Mss Ieza said...

lemak bkrim n dsukai rmai :P

auny aizie said...

hatdoiiii . gelinyaaaaaaaa ~

ZWAN SABRI said...

ayooooo.. sumpah geli.. aku nak tengok tikus pown geli.. ni kan plak nak makan.. bweeekkkkkkk! HUHU

MySuaraBlog: Selamat Pengantin Baru Kepada Abg Faizal dan Nasliza

iqapika said...

fikir 2 kali gak nk tekan tajuk entry neh.. yeekkk!!

Nur said...

hehe , x mo beli dh laa ayam tepi jalan . x de selera dh pun pas baca entry ni -.-

NURUL AINI NORAZMAN said...

buweekk!! nak muntah,.mmg aini xnak beli dah ayam gorang kat pasar malam tuh,.=(((

Cik Fia said...

bace tajuk pun loya..


x bace pon entri ni. sori.. hik

Cikbeyla Nabiella said...

eeyerkkkkk.
hahahahah.
tapi nampak menyelerakan. wakakkaka. :p

Atie iskandar said...

atie slalu tgk benda2 nie kat channel TLC.. biawak pon dorg mkn cikgu.. stakat tikus nie celah gg je.. haha

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan, blog yg menarik.. senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

cantekk said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mmg nk muntah!!!! ;-D

ketandusan stok mknn la tu...

*xsnonoh la, geli3!!

Awan Biru said...

Nak termuntah Awan dibuatnya.
Takkan ayam sudah pupus sehingga tikus pun hendak dimakan.

kotak bulat said...

ish~ tgk pun xde selera walaupun da digoreng.. err

kakyon said...

eeerkk..loye nya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails