Wednesday, June 22, 2011

TAHUKAH ANDA SUSU APA YANG PALING MAHAL DI DUNIA?

Assalamualaikum....

http://blog.craftzine.com/PaperMilk.jpg

Tahukah anda susu apakah yang paling mahal di dunia?
Ha..cer teka..cer teka.. ala, teka jerk lah...
Ha? Susu lembu jantan?
Lembu jantan nak buat aper...
Ha, jawapan lain?
Apa? Susu kucing?
Merepek kerepek jerk lah kau ni..
Jawapan yang sebenar ialah:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
SUSU TIKUS!!!!!

http://cdn.webecoist.com/wp-content/uploads/2009/01/rats-milk.jpg

errrrr..kenapa aku merasakan GELI terhadap gambar di atas?


YeAH..SUSU ini sangat mahal harganya..
1 LITER sahaja berharga 276 juta.. (tak tahu lah dalam mata wang apa..)
Tapi, kalau dalam euro, harganya ialah 23 ribu euro untuk 1 liter..

tak ker mahal?
Sebab aper mahal?Link
Sebab, dalam masa 30 minit, seekor tikus hanya mampu menghasilkan 0.25 kubik sentimeter sahaja.. Maka, diperlukan 4 RIBU tikus untuk memperoleh 1 liter.. WOW!!!!

Ha, mesti kau tertanya-tanya apa pentingnya susu tikus kan?
Sebenarnya, susu tikus sangat penting untuk membasmi MALARIA!!!!
Hal ini demikian kerana, dalam susu tikus terdapat zat yang mampu membasmi bakteria malaria...
So, sebab tu lah mahal.. Dah faham dah semua..
Errrr..tapi, adakah korang teringin nak rasa SUSU TIKUS?

credit to: SINI

(gigih aku menaip dan mengulas semula!!!!)

9 comments:

Miscellaneous Smiles said...

sadap tak.?

cik chopu said...

bagi free pun taknak. err

LemonSusu Skyjuice said...

muntah!!!~~~~~~~~lemak berkrim disukai ramai

blogtube said...

eeeee.... x teringin aku nak minumnya... hahahah

@misce: ntah la.. 'blom pnh try lgi!'

@cik chopu: btol kata kamu tu!

@lemon: itu sdah tentu!... hahaha


ronda ronda bersama cikgu.fiq@myobw...

amniey91 said...

yeks..xsedap..wekkks...

[sutera kasih] said...

mahalnya.......tp mcm xsedap huhu

emieysandra said...

geli la fiq!! huhu, dh la bru lepas bekpes ni..grrr~

Spontaneous Thursday

Rozuan Ismail said...

wan rasa susu ibu kot paling mahal.

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

eeuuw..mcm geli jek der..
uwekss!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails