Thursday, July 28, 2011

KUIH TU YANG NAK MASUK DALAM MULUT SARA, SARA TAK NAK!

Assalamualaikum....

Adakah korang rasa pelik melihat tajuk di atas? Atau mungkin ada yang masih ingat dengan ayat tersebut?

Ha, kalau saper yang tahu, mesti dialog tu mengingatkan kita kepada cerita:

DIARI RAMADHAN RAFIQUE

http://1.bp.blogspot.com/_icL7u1R_8-k/SMDSuvLs4oI/AAAAAAAACUg/RrNqirQxzWw/s400/diarirafiquefn7.jpg

Aku tak tahulah kenapa.. Tetiba dah nak puasa ni, aku rasa rindu pulak dengan cerita tu.. Dulu aku memang suka tengok citer tu.. Even, tak ikut sepenuhnya, tapi still lagi tahu dan minat dengan citer tu.. Apatah lagi dengan adik MAISARA yang sangat comel tu... Pergh.. suka sangat tengok dia masa tu...

http://i3.ytimg.com/vi/eYWJT9HAkYo/0.jpg

Agak-agak time puasa nanti ada tak ulangan citer tu? Huhuhu.. Kalau ada kan best...
Lagi satu, kalau bulan puasa dulu, mesti kita akan terbawa-bawa dengan animasi
UPIN DAN IPIN....

BETUL..BETUL..BETUL...

http://4.bp.blogspot.com/-X9I6VX7VBMI/TfMW7VKMjFI/AAAAAAAAALQ/D5ITagiM4YI/s1600/UPIN+%2526+IPIN.jpg

Alololololo...Chomelnyer iyer... (sambil buat suara comel..hahhahaha)..

Sebenarnya, aku tak sangka bahawa bulan Ramadhan dah nak tiba.. Rasa macam semalam aku lihat percikan bunga api tahun baru 2011... hurm..cepat kan masa berlalu...

Jadi, marilah sama-sama kita menjadikan bulan Ramadhan ni sebagai bulan untuk kita TOP-UP amalan kita.. Sama-sama kita beramal.. Bukan sekadar puasa makan dan minum yang kita mahukan, tapi biarlah puasa yang sempurna.. Puasa dari segala perkara yang membatalkan puasa., termasuk zina mata, zina mulut dan apatah lagi BERZINA.... Ok semua...

SELAMAT BERPUASA!!!!!!

http://1.bp.blogspot.com/_hKa-CelpMLg/TFk9ZO4VeII/AAAAAAAAAeE/o6UMgiPU9Ms/s1600/1.jpg

credit to: SINI

JANGAN PONTENG2 PUASA PULAK bagi kaum Adam ni.. Kau tu dah makin berusia, tapi kalau nak ponteng puasa, buat malu jerk lah bro.. Lagi satu, pesanan untuk diri saya dan semua, alang-alang setan tengah takder tu.. Sama-samalah kita tingkatkan amal kita yer... Solat Terawih, kalau boleh penuh tu dah baguslah tu.. Sebab banyak fadhilatnyer... Memang untung kalau dapat penuh sebulan terawih... Moga-moga kita dapat menunaikannya.. Amin.. :)

"Wahai orang-orang yang beriman, kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu supaya kamu bertaqwa. Puasa itu diwajibkan dalam beberapa hari tertentu. Maka sesiapa di antara kamu yang sakit atau dalam musafir (bolehlah ia berbuka) maka hendaklah ia digantikan dengan hari-hari lain."

Surah Al-Baqarah: 183

9 comments:

kasih suci said...

comel kan adik maisara tu...

nadira shahid said...

haha,masih ingat dialog tu.. comel la si maisara ;)

Cik Sara said...

Sara nak kuih tu..hehe

Selamat menjalani ibadah puasa yang bakal tiba..

Salam Ramadhan..(^o,^)

Finaz Jaafar said...

sangat ingat ayat tu ! hahaha..comel gyler budak ni ngan rmbut dy tu..geram jeh..heee~

selamat berpuasa ye cikgu=)

shayunk said...

selamat menyambut bulan ramadhan !!

imah said...

SUKE tengk diari ramadhan rafiq tu ^^

Miss. Littlewing said...

saya pun memang suke tengok cite diari ramadhan rafique....comel jer budak² tu teringat masa kecik² dulu...sy pun harap akan disiarkan balik cite tu time puasa nih....kartun upin & ipin jangan cakaplah sampai sy terikut² betul...betul..betul...hehehe .

Piasara said...

"assalam fiq,...slmt menyambut ramadhan utk fiq dan keluarga..puasa jgn tak puasa..hehhe..~citer tu ank2 akk tk penah miss..pastu diorang tanya kalau thn2 berikutnya kenapa tk sambung citer tu lagi..habis camner semua budak2 tu dah besar2 dah.."

Gen2Merah said...

makin dekat ramadhan, semakin banyak rancangan2 masakan dan hiburan.. apa pun biarlah ianya tidak mengganggu dan melalaikan amalan kita di bulan Ramadhan kan..
selamat menyambut bulan Ramadhan cikgu..
Salam kunjung mengunjung
Gen2Merah (",)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails