Tuesday, July 19, 2011

TERUK | SUAMI ISTERI 2 x 5 SAHAJA

Assalamualaikum....


Tahukah anda tentang suami isteri 2 x 5? 2 x 5 tu maksudnya, mereka berdua punya perangai memang sama jerk... Kalau isteri tu teruk, memang teruklah jugak laki tu.. Kadang-kadang aku jadi kesian sebab kedua-duanya tak mampu berubah.. Takder sapa nak ubah mereka berdua...
Haish.. Kasihankan? So, arini aku nak tunjukkan korang tentang sumthing...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.



picture credit to: SINI

Tengok tu.. Bila sang suami mengaku, rupa-rupanya si isteri pun turut curang di belakang suami.. Haish... Agak-agak ada tak pasangan Melayu Islam berkelakuan begini? Aku harap takder lah.. Dan kalau ada pun, semoga mereka berubah... Sama-sama kita doakan.. Amin..

Kalau kita nak fikir, adakah semua ini disebabkan oleh kesalahan suami yang tidak mampu memimpin? Atau disebabkan oleh si Isteri yang sukar dipimpin? Hurm... Timbul tanda tanya di situ..

Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Lelaki yang baik untuk wanita yang baik pula (begitu pula sebaliknya). Bagi mereka ampunan dan reski yang melimpah (yaitu : Surga)

(Qs. An Nuur (24) : 26)



Sorry sebab arini topik yang dibincangkan agak berat.. Sekadar perkongsian yang sudah lama bersarang dalam benak fikiran, dan menunggu masa untuk dimuntahkan. Semoga hampas fikiran ini mampu menjadi wadah pencetus untuk sama-sama berubah... (ni semua gara-gara mood Pidato Kepenggunaan Mahasiswa Peringkat Kebangsaan lah tadi... terus ayat berubah menjadi ayat bahasa..huhuhuh)

4 comments:

NARDtheNERD said...

kesetiaan menghalangi kupindah ke lain hati..........

ehehe
:)

Piah Becok said...

sometimes, both are wrong. tu yang susah tu..

EkaBukanMakcikKau said...

sebenarnya topik yg kau cerita ni xdelah berat mane sebab loading belog kau lapan saat je .cepat je wehh . xberat lah tu , huehuehueh .

azalia hjsalleh said...

hurm no comment ;(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails