Sunday, December 18, 2011

TETIBA TEKAK NI TERINGIN NAK MAKAN KEK COKLAT MOIST YANG LEMBIK-LEBIK DAN CAIR MELELEH TU.. PERGH MESTI SEDAP...

Assalamualaikum....

Hajat hati petang ni malas nak update blog, duk menjelajah blog kawan jerk... Tetiba plak, hujan turun dengan tiba-tiba.. Bak kata org, hujan itu rahmat.. Kan? Bukan Rahmat Ekamatra tu yer, tapi rahmat Allah S.W.T.... Doa pun akan dimakbulkan jika berdoa dalam hujan cam ni.. InsyaAllah...Tapi, jangan lah plak, elok-elok kau tengah melayan FB dalam rumah, tetiba kau dengar hujan , maka kau berlari ke luar rumah dan berdoa sambil dibasahi hujan.. Kan TRAGIS sungguh namanya tu...

So, tengah-tengah hujan macam nit , maka tekak dan perut aku mula buat orkestra yer.. Tapi, perut tak lapar mana, cuma nafsu tu jerk membuak-membuak nak makan KEK COKLAT MOIST YANG BASAH, LEMBUT (bukan lembut-lembut pondan yer..tapi lembut kek) , SERTA DIPENUHI COKLAT YANG MELELEH-LELEH SAMPAI KE BIBIR!!!!! Pergh.. sedap giler!!!!!



kek coklat moise yang sedap lagi enak!!!!! :)


Aritu mak aku ada beli kek coklat kat pasar tani masjid tanah ni ha, tapi tak sedap sangat pun.. Adunan coklat tu tak berapa sebati dan ranum di bibir aku... Cukup sekadar rasa-rasa biasa jerk.. Tapi, tu kira ok lah jugak.. Ada kadang-kadang tu, aku makan KEK COKLAT,tapi rasa TEPUNG PENAIK jerk lebih.. Bengong.. Baik kau buat KEK TEPUNG PENAIK feat COKLAT jerk,  daripada kau namakan kek kau tu KEK COKLAT MOIST.. kan? Geram plak aku dengan segelintir peniaga yang jual kek ntah haper-haper... Cuma ada satu KEK COKLAT MOIST yang sedap jerk pernah aku rasa.. Aku pun dah lupa apa nama orang yang jual tu, sebab sedap sangat..sampai syarikat yang wat tu pun aku tak hafal..hahahaa... Serius sedap dan menepati citarasa tekak aku ni... Jap ae, aku search google...

BEBERAPA MINIT KEMUDIAN................

Ala, tak jumpa weh... Ala, kek coklat tu selalu jual dalam bekas lutsinar yang panjang-panjang tu.. Kalau kat pasar tani or pasar malam, kek tu ada pelekat warna putih.. Aku selalu beli yang itu lah.. Serius sedap... Harga around RM10...Tak pun yang versi takder pelekat tu, tapi ada cam cop mohor kat bekas tu... Tu pun aku selalu beli.. RM 10 gak.. sedap..

 Kalau yang kat petronas plak, lebih kurang sama, cuma pelekat dia warna hijau.. nampak cam syarikat lain yang wat.. Tapi, rasa keenakannya sama... Cuma harga around RM 11 (suka-suka hati kau jerk nak naik harga kan?) Hahahahaah.. takpew lah.. yang penting sedap...

Ha, kalau kek coklat moist ni ktorang wat plak.. Memang sedap.. Aku sangat suka.. Tapi, sekarang ni cam malas plak nak wat.. Lagipun ada sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.. Tu lah ktorang main KEK TUNJUK jerk sekarang.. (tunjuk guna tangan yer, bukan guna kaki.. kau giler guna kaki? kau nak kena maki dengan orang jual kek tu? huhuhuh)

Maka, setelah bercerita panjang, aku nak simpulkan bahawa AKU TERBAYANGKAN KEK COKLAT MOIST YANG SEDAP DAN MELELEH COKLATNYA ITU... sedap kan kalau makan waktu hujan di samping minum bersama teh o panas dan diselang seli dengan acara mengumpat secara beramai-ramai.. huhuhuh.. (ish..yang ngumpat tu aku saja menambahnya.. dosa yer mengumpat kawan-kawan.. elok-elok kau makan kek coklat, nanti kat akhirat kau makan daging saudara sendiri plak... )

pssssst : Ha, tadi aku google balik, baru jumpa,  Ha, lebih kurang cam ni lah kek coklat tu.. Tapi, ni versi takder pelekat..


pernah jumpa? sedap kan?????

9 comments:

syufaa said...

aaaa, sedap kot!!!
huwaaaa!!

zaty said...

buat sendiri lagiii best.hehe :)
jom singgah
http://hisomi.blogspot.com/ :D

NANA NAZIRA.. said...

terliurrrrrrr beb...
aku dok mengidam nk mkn indulgence je.. tp x dpt2 lagi nie.. jom balik bangi mkn sesama nk??

Cik Aied said...

fikri..buat sendiri je.. senang la...kan aku penah post resepi kek coklat kukus dulu..ko buat ikut resepi tu..siyes sedap! ;)

emieysandra said...

sedapnyerrrr! ehehe..nk jugakkk =)


eh fiq, yer k pmndangan tu mcm dlm ombak rindu? mne la akak tahu, eh nk perasan la jap >_<"

Onitsuka_hana said...

jarang jumpa lelaki suka kek..lagi2 kek coklat.. hana kureng skit kek coklat tapi klu coklat bg 1 lori pun habis shari :)

nazifa said...

pernah makan....bnyk kali/.....haha....makan dengan adik-beradik kadang2 tak smpai satu hari dah habis.. :D

Adnin Aaina said...

amboi, mkn kek coklat xajk... huhu...

Vee Lea said...

My kakak slalu buat kek and kek mcm ni slalu dlm peti sejuk. Be jealous. Muahahaha :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails