Monday, July 30, 2012

BERBUKA PUASA DI HARTZ CHICKEN BUFFET

Assalamualaikum...

Hartz Chicken Buffet merupakan restoran makanan buffet yang SEMUANYA AYAM SEMATA!!!! Tak der lah semua, tapi menu utama dia AYAM!!!! Ada ayam goreng, ayam pangang, ayam masak kari, dan macam-macam lagi....

 Sebenarnya aku yang mencetuskan idea ni kat kawan aku si Zuhair tu... Bila aku dengar kawan aku si Syafiq Musleh tu citer kat aku pasal kedai ni, aku terus tertarik.. Then aku ajak kawan-kawan aku yang lain pergi...  Kebetulan pulak semalam, balik dari hantar pensyarah kat Hartamas, singgah kejap kat Sunway Pyramid... Tetiba plak si Zuhair tu boleh teringin nak buka puasa kat Hartz Chicken.. Merata ktorang berpusing cari kedai tu, rupa-rupanya setelah berpusing-pusing di tempat yang sama, aleh-aleh dekat area situ jugak.. Ktorang jerk tak perasan.. AIGOO...

Aku tak berapa suka makan buffet bila buka puasa.. Yelah kan, nanti mesti makan sikit jerk.. Sebab perut dah kenyang.. Aku cadang nak makan pizza jerk.. Tapi, dah Zuhair tu beria nak pergi.. Aku ngan Ariff Safwan ikut jerk.. Mula-mula tu plan nak tanya harga jerk, aleh-aleh Zuhair terus BOOKING!!! AIGOO!!! Aku ngan Arif dah terdiam jerk.. So, bayar jerk lah..

Oh yer, menu buka puasa, RM 30.. Kalau bawak STUDENT CARD untuk waktu LUCNH, jadi RM 18 jerk.. So, lepas raya ni jangan lupa serang untuk waktu LUNCH plak.. Kalau untuk berbuka, booking awal-awal yer.. Aku pukul 4.30 dah terpacak kat kedai tu nak booking...

Around 7.15, dah ramai manusia nak berbuka.. Beratur-atur!!! Aku dah rambang mata masa tu.. Ayam goreng ada, ayam panggang ada, ayam masak kari, nasi minyak, garden salad, kentang putar, dan pencuci mulut... Ok, tak nak membebel panjang, meh tengok gambar!!!!


Macam-macam jenis makanan kan? Aku nak amik gambar ni semalam, tapi tak jadi, so search kat google jerk.. Lebih kurang camni lah.. credit to: SINI

 Ni makanan yang ktorang amik.. huhuhu..

 Ni ayam aku.. Aku salah amik lah.. Ingatkan THIGH.. Rupanya isi... hurm...


Ni aneka kek dan biskut.... Aku mula-mula pelik kenapa pekerja tu asik top up biskut yang aku bulatkan merah tu.. Sekali bila aku rasa, pERGH!!!! SEDAP!!! RANGUP!!! Serius!!!


 Tengok tu.. Betapa sesak dan ramainya manusia...

 
 Aneka pencuci mulut.. Masa ni dah tinggal sikit....

keadaan kedai tu.. Ni pun aku google... credit to: SINI

Aku cadangkan better pergi lepas raya jerk.. Kalau pergi untuk berbuka puasa, rugi.. mesti tak habis.. Then membazir jerk.... Kalau pergi hari biasa, boleh makan puas2... 

Jika anda mahu pergi, cari kat LG2, bahagian BLUE yer... kat bawah tu jer.. Betul-betul menghadap ke SUNWAY LAGOON... 

Selamat Menjamu Selera... :)

2 comments:

Cik Aied said...

sakan ko kan..haha

fragmenbiru said...

Hehe..Wah3,best3...nak makan situ jgak..nati ajak aek...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails