Thursday, August 2, 2012

BUBUR LAMBUK

Assalamualaikum...

Oleh kerana aku baru jerk makan bubur lambuk depan lappy ni, maka aku pun rasa nak cerita pasal bubur lambuk... Huhuhu..Korang semua pernah tak makan bubur lambuk? Mesti pernah kan? Penipu jerk kalau tak pernah.. Atau pun ada yang allergik? huhuhu..

Ha, masa kecik-kecik dulu, aku suka sangat makan bubur lambuk.. Kalau masa majli apa-apa kat sekolah yang ada hidangkan bubur lambuk, mesti murid-murid kena bawak mangkuk untuk isi bubur lambuk tu.. So, ramailah yang beria-ia bawak mangkuk besar, dengan harapan isinya pun banyak.. Betul ker teori tu? Betul jugak kan? Tapi janganlah terlalu berharap nak banyak-banyak, nanti kecewa plak..

Kalau bulan Ramadhan, masjid-masjid ramai yang offer bubur lambuk kan? Pastu ramai jugak yang beratur.. Bagus-bagus... Tapi, ada jugak peniaga bazar yang menjual bubur lambuk.. Kalau kat bazar ni, nak beli tu, rasa cam tak yakin plak.. Sebab apa Sebab takut tak sedap.. Tawar...

credit to: SINI

Contoh aritu, masa aku nak pergi bazar, aku dengar radio dalam kereta.. Pemanggil yang telefon radio tu cakap yang dia teringin nak makan bubur lambuk.. Tak silap aku, katanya BUBU LAMBUK Tuttttt.... tu sedap... So, bila aku dengar, cam teringin plak nak makan..

Bila sampai kat bazar tu, aleh-aleh aku nampak kedai yang jual bubur lambuk cam pemanggil tu cakap tadi.. Tak tahulah nama jek sama atau apa, tapi memang menarik aku untuk membeli.. Namun disebabkan aku masa tu dah beli juadah yang lain, maka aku batalkan niat aku untuk beli bubur tu..

So semalam.. Aku mintak tolong kawan aku belikan.. Dengna begitu excited, masa waktu moreh tu, aku pun makan.. Rasanya???????? BIASA SAHAJA... Hurm.. aku lagi suka bubur lambuk yang dijual kat depan IPG aku ni..

Motif entry aku kali ni, just nak bagitau, bubur lambuk kat bazar depan IPG KPI SANGAT SEDAP!!!! Aku suka!!!!! kalau sesiapa yang tinggal kat area2 situ, cari kedai makcik yang pakai cermin mata.. Makcik tu kurus-kurus dan sangat peramah...Oh yer, tka silap aku, kedai makcik tu jerk yang ada jual NASI LEMAK DAUN PISANG...  Kalau korang jumpa, kat situlah bubur lambuk yang aku suka tu...huhuhhuhu :)

4 comments:

Pedamba Cinta Penuh Mahabbah said...

Wah,sedap3..
kat masji ipg kpi pun ada..
FOC...hehe

Pedamba Cinta Penuh Mahabbah said...
This comment has been removed by the author.
Nadia Elena said...

huiyooo promote nampak..huhu.. =D

emieysandra said...

kat maktab baru akak belajar mkn bubur lambuk fiq, ehehe..suke3..bulan ni bulan puasa last kt ipg..sob333, feelin sedih dlm hati hooray! nk abis beljar da..
jeles x fiq? jeles x..ehehe :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails