Monday, October 1, 2012

MELUKIS MURAL DI SK BUKIT BANGKONG (A)

Assalamualaikum...

Pernah melukis mural? Siapa yang tak tahu, MURAL tu bukan sejenis kertas lukisan atau pun produk pelangsingan badan yer, tapi MURAL tu bermaksud LUKISAN DINDING...

Sempena PROGRAM BINA INSAN GURUL FASA 4, kami kena buat program khidmat komuniti di PERKAMPUNGAN ORANG ASLI SUNGAI PELEK.. So, kat situ ada sebuah sekolah namanya SK BUKIT BANGKONG (A)...

Untuk kelas aku, kami ditugaskan melukis mural di DEWAN BESAR ok!!!!!! Ada geng2 lain kena bersihkan tanah perkuburan lah, lukis mural kat tandas lah dan macam2 lagi... Selaku ketua MURAL, aku merancang untuk melukis mural tema ILMU.. Tapi, aleh2 warna yang aku nak tu takder.. So, datanglah kawan aku dari kelas TESL iaitu IZZAN mencadangkan LUKIS BATIK... So, aku amik kapur yang dia bagi dan mula melakar... Aku lukis kat bahagian pentas, geng2 IZZAN lukis kat bawah pentas...

Ni gambar sebelum..


credit to: SKBUKITBANGKON(A)


Alhamdulilah.. Atas bantuan jurulukis lain iaitu MIRA, MU`AZ, NAJIB, IZZAN and the gang serta pewarna terhandal geng2 4.06 (BM).. Mereka semua bertungkus lumus.. Meh tengok...


Dari kiri : Mira Johari, Najib, Nana, Mok Jie, Wani

 Yang tengah berdiri menghadap banner tu Mu`az Sariff

Alhamdulilah.. Ni hasilnya... 
 




 Ni masa majlis penutup...

Ok, meh kita tengok geng2 budak PENGAJIAN AGAMA wat khat kat kantin.. bagus mereka ni..


Tu dia AJLANI...
 
 Ni bakal2 ustazah.. Yang pakai cermin mata tu seorang blogger... :)



 OH!!!! SAYANG MURAL KEDUA aku!!!!

(mural pertama aku masa aku join pertandingan melukis mural SMK PASIR GUDANG 3 2006.. Masa tu dapat NO.6.. Alhamdulilah... :)

7 comments:

Hanif Idrus said...

Abstrak...
Berbakat anda semua yek..

AUNIZAFRAA ZAFRAN said...

hahaha. tenkiu letak muke gedabab kat situ. hehehe

nida husna said...

yg tak pakai specs tu pun blogger jugak kikiki

EFEO said...

nice. dan yang pasti smua ni pengalaman berharga kan. :)

*** aku mama *** said...

tkasih dtg sekolah kami...


nadzim bakri said...

cantik2......
tpi yg kami punya biasa2 je.......
korg major PSV ek??

nadzim bakri said...

cantik la
pilih sklh org asli...terbaiklah cikgu fiq....gud job

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails