Thursday, October 25, 2012

PERKHEMAHAN BAHASA DI HARAP REDHA AGRO CAMP

Assalamualaikum...

Pada hari Isnin dan Selasa iaitu 22 dan 23 Oktober 2012, PERSATUAN BAHASA MELAYU (PERBAYU) telah mengadakan Perkhemahan Bahasa di Harap Redha Agro Camp Hulu Langat Selangor.. (Memang redha jerk lah..).. Perkhemahan ini dijalankan sempena aktiviti Bulan Bahasa Kebangsaan...

Mereka yang masih lagi gigih naik sampai puncak bukit.. Masa ni aku dah sampai.. Tercungap-cungap seh!!!! :)


 Pemandangan dari camp site.. Waktu pagi serius nyaman!!!!

Pergh, ktorang ingatkan camp tu kat area2 tanah rata ataupun dalam hutan, rupa-rupanya camp tu kat ATAS BUKIT!!!!!!!!!111 Bas ktorang plak parking bawah.. pergh.. Gigih menapak sampai puncak... Serius penat!!!!!  Sampai jerk kat puncak, ayat yang meniti kat bibir setiap orang adalah:


"Patut ar nama camp ni HARAP REDHA.. Memang redha jerk lah... huhuhu..."


Masa ni tengah tunggu untuk SLOT PANTUN!!!!! 
psssst: Aku pun lupa bila gambar ni diambil.. huhu

Paperpown, camp ni memang mendamaikan.. Sebab jauh dari orang sekeliling.. Dikelilingi oleh pohon-pohon yang menghijau... Harga pun tak lah mahal sangat..Memang terbaik!!!!!!
Yang paling best AYAM GORENG dia SEDAP!!!!! Tak tipu!!! Rasa rempah dia tu MANTAP!!!!


Majlis PENUTUPAN BULAN BAHASA.. Walaupun simple sebab tak banyak kelengkapan pentas, tapi masih lagi berjaya.. huhuhu :)

Antara aktiviti yang ktorang wat kat camp ni adalah seperti PANTUN, SAJAK, CERPEN, SYAIR, MOTIVASI DIRI dan yang paling penting MAJLIS PENUTUPAN BULAN BAHASA KEBANGSAAN.. Aku jadi MC pada malam tu... Gigih PENGARAH ktorang datang malam-malam untuk merasmikan!!! Yang paling best dapat tengok persembahan TUAN PENGARAH mendeklamasikan sajak yang bertajuk BULAT!!!!!! Suka dengan sajak beliau.. Nampak simple, tapi punyai maksud yang mendalam..

 Penceramah motivasi kami iaitu CIKGU JINGGO!!!!! :)

 Ekspresi perasaan dengan lagu!!!! Comel gler!! Kena menari!!!! :)



Basah kuyup sebab main lumpur!!!!!Aktiviti yang dinamakan KEMBARA BUTA!!! Masuk dalam hutan, turun bukit, tapi TUTUP MATA!!!! Gigih seh!!!

Aktiviti motivasi memang terbaik!! Disampaikan oleh CIKGU JINGGO... Ada yang kena main lumpur!!!! Gigig mereka semua!!!! Huhuhhu.. Paperpown, pengisian PERKHEMAHAN BAHASA ni sangat bagus.. Dapat belajar camner buat pantun yang baik, buat sajak, cerpen dan syair, serta pengisian motivasi yang awesome!! Tahniah untuk saudara AZMAN BIN ABU kerana berjaya menjayakan program ini!!!


Oh yer, tadi baru kena cerca ngan kawan aku.. lupa lah nak credot kan gambr2 tu kat dia.. Sorry mYRA.. Hhuuhhu


 

4 comments:

fragmenbiru said...

Waaahhhh!!!!....menarik..macam seronok jer..huhu,...yg menari mmg comel..huhu

Cik Aied said...

cantik plak tgk pic bukit2 tu.. siap ada kabus2..hehe

Putri Cahaya / Putri NAJ said...

ooii..x credit gmbr kt http://kisahputricahaya.blogspot.com :D
haha..

sidi sasuka said...

Salam, boleh hubungi Zashidi Wahab 017 3504201 untuk kem2 selanjutnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails