Monday, November 26, 2012

MUKA CANTIK TAPI KENA TOLAK KERETA TEPI JALAN!!!

Assalamualaikum...

Korang pernah alami tak kes kereta rosak kat tepi jalan? Ha, cam tu lah yang aku ngan kawan aku alami aritu.. Mula-mula tu sedang cuba nak mengelak daripada motor yang bawak kat tengah-tengah jalan.. Over jerk motor tu... Kawan aku siap brek emergency.. Nasib baik tak der paper berlaku.. Alhamdulilah..

Lepas tu, tetiba terasa air cond plak slow.. pehal ni? Aleh-aleh kau tahu apa jadi? Kereta berasap!!!!!!!!
Gigih!!! Giler aku ngan kawan aku keluar kereta..Yang aku kelakar, kawan aku lebih kurang cakap macam ni:

Adoyai.. muka cantik, tapi kena tolak kereta!!!!

hahahaahahaha... Aku bab-bab kereta ni memang tak tahu.. Serius...Lepas tu, ktorang cuba tahan kereta tepi jalan. Takder sorang pun nak tolong.. Geram jerk.. Kawan aku dah gelabah dah.. lepas tu, ternampak 1 rombongan kahwin kat rumah terdekat, ktorang tak peduli.. Terus jerk panggil.. Nasib baik ada beberapa orang pakcik sudi tolong.. Katanya kete tu kurang air jangan risau.. Tunggu sejuk dulu, baru tuang air... So, ktorang pun tunggu..

Masa tengah tunggu, ada dua orang lelaki datang.. Alhamdulilah, katanya tangki air ni bocor.. Kawan aku dah risau dah.. So, lepas dah bubuh air tu, ktorang pun gerak balik.. Kereta kawan aku, kawan dia yang bawak.. Nasib baik kawan dia datang... Paperpown, alhamdulilah tak der benda buruk terjadi.. Huhuhu. pengalaman seh!!!!! :)

14 comments:

Miss EFEO said...

hehe, samalah. pernah jugak, dan banyak kali ok. kereta tua sgt kot. berasap, tak boley hidup. Paling2 teruk sekali habis minyak. kritikal sgt2, tapi cari stesen minyak tak jumpa. maluuu kot. Dahlah semua perempuan dalam kete dan memang kami tak tau apa2. heee~

Cikgu Fikri said...

Miss EFEO..

yeker? hahaha.. lawak kan situasi cm tu.. bila sy ingat balik aritu,rasa nak tergelak pun ada.. huuhuh :)

Nasir Bravo said...

situasi mcm nie ..pastinya pernah dirasai semua, pgalaman mendewasakn kita...cewaaahhhh.....hahaha,, lepas nie sediakn payung seblum ujan..

need yr support
iPhone 5 Gadget Impian
iPhone 5 Gadget Impian Cabaran Bermula

hnahdy said...

hana mmg terbanyang betul crita ni.hahahaha apa la fiq ni suruh dia tolak kereta.

Cikgu Fikri said...

Nasir bravo..
btol tu.. pengalaman tu yg mahal.. huuhu

Cikgu Fikri said...

hnahdy..

huhuhuh... eh, fiq pun tolak sekali ngan kawan fiq tu lah.. lps dia dh ckp cm tu, dia tolak sket jerk..hahahahah :)

fifie said...

Haii nasib baik lah tak pernah terjadi lagi benda macam nie. Huhu. Btw cikgu Fiq, salam kenal :)

IsmailDotCom said...

Jalan2 ke tasik chini, Singgah dan follow sini,
Jemput singgah blogku ini, Menghibur hati di kala sunyi,

http://ismaildotcom.blogspot.com/2012/11/segmen-follow-dan-blogwalking-oleh.html

Cikgu Fikri said...

fifie..

nasib baik xprnah kena..klu bole elakkan... :)

Cikgu Fikri said...

Ismail..
tasik chini? huhu :)

Anisa Anuar said...

muka cantik kena tolak kereta...awek tu jd macho la hehehe..mne nk cari skng ni..

Cikgu Fikri said...

Anisa Anuar...


huhuhhu...
gigih sama2 mnolak kereta tu.. :)

Hanif Idrus said...

Huhuhuhuhu..tangki bocor kena check enjin bro... minyak leaking tu nanti....

Cikgu Fikri said...

hanif idrus..

yeker?
huhuhhu.. nasib baik kwn dah anta kete tu kt bengkel.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails