Tuesday, January 29, 2013

KENAPA SUKA MENYALAHKAN ORANG LAIN?

Assalamualaikum...

Korang pernah tak jumpa orang yang suka letakkan kesalahan di bahu orang lain? Mesti rasa geram kan? Kadang-kadang aku tertanya-tanya kenapa suka menyalahkan orang lain? Seharusnya kita perlu cermin diri sendiri sebelum suka meletakkan kesalahan di bahu orang lain kan? Betul tak?

Aku sendiri pun pelik dengan perangan orang macam ni.. Kalau jenis yang gurau-gurau tu takpew lah.. Ni kadang-kadang siap main sindir-sindir.. Dari sindiran tu, nampak sangat nak menyalahkan orang lain.. Even guna cara Melayu iaitu cakap berlapik, tapi sebagia manusia, kita juga akan terasa.. kan?

Secara jujur, aku lagi suka dimarah DIRECT, daripada disindir.. Sebab kesannya mendalam.. Serius beb!!! Pergh!!! Geram ni..Geram!!!!

Tapi takpewlah, semua manusia mana ada yang sempurna betul tak? Tapi tak salahkan,kalau kita sedar kesilapan kita, dan kita cuba perbaharui diri kita ke arah yang lebih baik?

psssssssst: Pesanan buat diri sendiri jugak.. :)

5 comments:

Vee Lea said...

Yeahh, banyak yang macam ni. Paling sedih bila dia naikkan nama diri bila benda tu betul. Kalau slh terus pinpoint -.-

Cik Jelly Chan (CJC) said...

kite tak suka jugak orang perliii...tambah skrang classmate main ngutuk blakang eh pnas betol...hahaha

Chic Na said...

tau takpe. lagi2 kalau disindir depan org lain. grrrr.. huhu.. sabar fik. :)

Muttallif said...

Sifat manusia, memang akan sentiasa menyalahkan orang lain. Lagi2 yang asyik nak betul. Sabar

Nick Nashram said...

manusia camni ego tinggi.
apa yg dia cakap nak je betol.
aku pun tak suka kalo ade yg kata belakang.
nak marah ke hape gtau secara direct..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails