Monday, February 4, 2013

SEMUT MENYERANG BILIK AKU

Assalamualaikum...

Kau nak tahu, kat area kampus aku ni.. Hujan petang tadi tau... So, memang kesejukan lah kan.. Nasib baik masa aku balik kuliah tadi, hujan turun dengan manja..

Nak dijadikan cerita, masa sampai kat bilik tadi aku pelik, kenapa plak ada benda hitam-hitam kat meja aku ni.. Rupa-rupanya SEMUT!!!! Serius banyak weh!!!!! Nak kata bilik aku ni dekat dengan pokok, tak lah dekat sangat..

Nak kata ada air manis-manis tumpah.. Aku dah lap dengan secukupnya dah... Tapi serius weh.. Sekarang semut itu sudah mula merayap-rayap kat badan aku... Masa taip entry ni pun.. Aku menepis semut-semut itu.. Nampaknya tak lama lagi macam mereka akan menyerang laptop aku jerk ni.. OH TIDAK!!!! Nak cari RIDSECT tak der lah plak..Nanti aku nak try tanya kawan-kawan aku lah...

Apa sebabnya semut tu datang ek? Aku membuat andaian bahawa sejuk-sejuk ni yang membawa semut-semut itu ke dalam bilik aku... Macam hipotesis Sains masa darjah 6 sulu, semakin sejuk suhu, semakin banyak semut datang bilik aku.. betul tak? Andaian aku jerk lah...

Tu jerk nak citer hari ni.. Walaupun nampak simple pasal semut, tapi rasa rimas jugak!!!!! hurm.....

7 comments:

Cik Aied said...

sian ko.. ko manis sgt kot..haha

Nazmin Nazifa said...

hahaha,beli ubat semut ..biji2 .. berkesann tau . sekejap je semut tak de.

Chic Na said...

semut tu nak tumpang berteduh. huhuhu..

fifie said...

Musim hujan memang banyak lah semut datang menziarahi fiq oiii, kalau kawan fie yang fobia semut tu mesti dah lari balik rumah. Hahhaa

Harmi Mohammad Jamil said...

Cuba baca & kaji Surah An-Nahl.

Cikgu Fikri said...

abg Harmi...

tips yg bagus.. terima kasih :)

Kuasai Minda said...

Semut tu sejuk le tu, lepak dekat laptop rasa panas le sikit...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails