Sunday, May 19, 2013

AKHIRNYA AKU JUMPA GAMBAR GWIYOMI AKU!!! HAHA

Assalamualaikum...

Masa aku post pasal KISAH AKU BUAT GWIYOMI semalam, ada yang tanya tentang video kan? haha.. Video tu tak tau lah ada rakam ke tak.. Gambar plak.. hurmmmmm... Setelah puas mencari, akhirnya ada sorang pensyarah aku iaitu Madam Noraini Mansor, tag nama aku kat FB semalam.. Gambar aku buat gwiyomi yang serius segan giler tahap gaban masa sambutan hari guru aritu.. hahahahaha..

Walaupun sekeping ni jerk aku rasa comel (SILA MUNTAH..HAHAHA), tapi takpew... Nak tengok? hehe...


Credit to Madam Noraini Mansor..

pssssssst: Mungkin aku akan jarang online sebab bermula esok aku ada 4 PAPER EXAM BERTURUT-TURUT!!!!! Doakan aku dapat buat yang terbaik yer.. Amin :)


9 comments:

Izzat Eshak said...

Layan jugak gwiyomi?

Unknown said...

hahhahaa..okay ade gmbar! :) comel2...

Shyrazrul said...

Cikgu Fiq yang tembam tembam tu ye ? Hehehe, comel lah comel lah, yang sebelah tu pun comel :3 hehehe

Unknown said...

hewhew. untunglaa buat gwiyomi. heee
:) omey omey

Unknown said...

Assalamu'alaikum Fikri... :)

Gwiyomi dari negeri Korea,
Korea ditonton berjuta manusia;
Kak Ummi kemari mencari idea,
Idea berpantun kita berdua.

Sepohon doa buat cikgu muda cikgu Fikri kita....semoga success in every undertakings...amin..:)

Nazmin Nazifa εїз said...

Waahh,comel lah ! :D

Cik Nuyu said...

wahh.... aiceh2 fiq... comel laa... :)

Unknown said...

Assalamu'alaikum Fikri bakal guru...:)

Sebenarnya kak Ummi ni pun bukanlah pakar berpantun, dek kerana minat yang terlalu mendalam terhadap sastera Melayu warisan zaman...kak Ummi lantas membuka blog berpantun di samping dua blog yang lain....actually berpantun ni kena ada semangat dan minat..

Yang paling utama kena ada perbendaharaan kata yang banyak demi untuk kita mengarang pantun. Fikri dah bacakan pantun Kak Ummi, setiap perkataan yang ada dalam setiap baris ada persamaan bunyi di hujungnya..

Kalau kita nak mengarang pantun haruslah buatkan maksudnya dulu bertepatan dengan tema atau tajuk, kemudian diikuti dengan pembayang, dan pembayangnya mestilah cerita ataupun ayat penyata yang berkaitan antara satu sama lain, iaitu baris pertama dan kedua mestilah seiring ceritanya, baris pertama dan ketiga mestilah sama rima hujungnya dan sukukatanya hendaklah sama, barulah sedap dibaca pantun kita...

Cara kak Ummi, Kak Ummi akan senaraikan perkataan yang sama hujung-hujungnya, agar kita tak terkial-kial mencari dan memikirkan perkataan yang akan dimasukkan dalan rangkap pantun..

Dulu masa mula-mula Kak Ummi buat blog berpantun, pantun pun tak berapa sedap tapi Kak Ummi banyak belajar dari otai pantun yang selalu Kak Ummi refer and see how...:)

Kak Ummi pasti and very sure that Fikri boleh berpantun...for your information, pantun-pantun Kak Ummi semua tu adalah hasil rangkapan dan idea masterpiece kak Ummi sendiri, ada juga Kak Ummi buat refer sikit kat website pantun...

Dengan rendah hatinya kak Ummi mohon maaf sebab kak Ummi pun takla pandai, sekadar mencecahkan idea buat diri sendiri dan berbalas pantun dengan sahabat-sahabat...maaflah banyak sangat Kak Ummi celoteh ni, harap tak boring ye,
Buat Cikgu Fikri, Kak Ummi doakan semoga berjaya dalam pertandingan pantun yang akan datang...amin...jangan lupa singgah blog Kak Ummi yang tak seberapa dan sudi membaca pantun sambil membeli ye....:)

Vee said...

Alolo tomey ~~ Hahahaha :p Blh ajar maths ni. 1+1 = gwiyomi :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails