Monday, January 31, 2011

Arini Aku Jumpa Nenek Kerek!!!!



Assalamualaikum....

credit to: SINI


Adakah anda semua ingin tahu?
Tadi, aku teman sorang kawan aku ni, g stesen bas...
Kononnya dia nak pergi Kuala Lumpur..
So, dia rancang nak naik bas jenama TEMBIKAI (bukan nama sebenar)
Tapi, bas tu TIDAK turun kat bukit jalil..
Turun kat Bandar Tasik Selatan...
So, kawan aku ni tak tau selok belok KL tu...
Lgpown, kawan dia tunggu kat Bukit Jalil....

So, terpaksa lah dia naik bas yg satu lagi tu..
Nama bas tu LANGSAT (bukan nama sebenar gak)..
Bas yg satu lg ni memang turun kt Buki Jalil, tapi tak ramai yg suka naik bas ni sebab bas ni tak sebagus bas jenama TEMBIKAI tu..

Lgpown,bas LANGSAT ni, jarang aku dengar pasang lagu SINAR FM...Asik2 pasang lagu tuttttttttttttttttttttttttt...
(hehehe..klu pasang lagu SINAR FM, lg lah aku suka)

Maka, bermulalah saat membeli tiket kat ctu...

Aku: Makcik, bas pergi KL, khamis ni ader tak?

Makcik: Ada.. nak pukul berapa?

Aku: Bagi paling awal lah makcik.. pukul 8 ader?

Makcik: Takder..7.45 pagi ader..

Aku: Ha, boleh lah makcik..

Lepas tu kawan aku suruh aku tanyer:

Aku: Makcik, bas ni ader orang naik tak?

Tetiba makcik tu berhenti menulis dan merenung tajam kami berdua!
Sambil bertanya

KENAPA?

Aku: Ader org naik tak makcik?

Makcik: Yelah.. Kenapa?

Aku: Bukan aper...kawan saya ni takut kalau naik sorang2..

Tetiba makcik tu berhujah ala2 ahli psikologi:

Alah., takut tu semua mainan dalaman jerk.. Jangan pikir tu semua..Saya dah muak nak dengar perkara macam tu!!!

Wah..terkejut ktorang kat ctu..Aku pown dah terdiam jerk lah..
Dalam hati aku cakap, SIAPLAH, BALIK NI AKU CITER DALAM BLOG..
Tapi, ok lah gak, makcik tu berhujah macam tu,
nasib baik dia tak buat macam ni kat aku:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ha..nasib baik kan?

Hahahaaahah.. pew motif aku citer dalam blog ni?
Motifnyer adalah:

Hargai Pelanggan Anda..Tak kira tua atau muda!!!
heheeheh..

Dah lah aritu ader pompuan jual roti canai tu, cm kerek jerk..Ish2..

Tapi bagi aku, mungkin makcik tu salah fahAm ngan aku..Dia ingat aku ni nak merendah2kan bas jenama LANGSAT sebab tak ramai org naik..
Tapi,hanya satu jerk pesanan saya buat makcik:

Makcik, kalau lah makcik baca blog saya ni..Saya nak bgtau, yg saya tak berniat pown nak mempersendakan bas jenama Langsat yer makcik..Andai ada terkasar bahasa, tercarut sini sana, ampun maaf dipinta.. :)


---------------------------------------------------------------------------


Oppppppss..sebelum terlupa..
Korang dah tahu belum pasal pelajar Malaysia sekarang?
Sgt merisaukan..Ader mcm2 perkara perlaku..
Ader yg rumah kena pecah..Kena rogol pown ader..
Serius merisaukan..
harap kedutaan Malaysia amik tindakan segera...
Bwk blik semua pelajar Malaysia..
Semoga mereka semua selamat belaka...
Amin...
Sama2 kita doakan mereka..
Utk lebih lanjut, meh baca kt blog PLATIPUS.

36 comments:

WaNnY said...

hahahaha...klaka r makcik tu....tol2..mesti die ingat fiq nk mrendah2kan bas 'langsat' tu...:P

Cikgu Fikri said...

wanny..
tu lah psl...
huhuhhuh :)

platipus said...

nak dtg kL ke?

Cikgu Fikri said...

platipus..
tak lah..
bukan fiq..
kawan fiq.. :)

acan ketot said...

wahaha...
dasat e2 mkcik...
btw, smoge sume slmt di mesir..

Cikgu Fikri said...

acan...
huhuhhu..
mmg dasyat..
tp, ak d lah sampai tunjuk jari cm tu..
sekadar gmbr hiasan jerk tu..
anyway, semoga semua selamat di bumi Mesir..Amin...

aQmaR 0n The Blog said...

gambo granmotherf**ker toe xlawo la...mencikkkkk..;p

emieysandra said...

hahaa..pe la nenek ni, ngan cu fiq pun mau kerek sih..

;)

bieyha syuhada said...

nenek tOo mmg tewOk!patot tadik baling jewp ngn kasut br ak beli tOo!!!!arghh!HAHA

KiD said...

ish ish ishhh.. dasyatkan.. dua2 kisah dasyat.. huhuhu

Cikgu Fikri said...

aqmar....


hahahahha..
perlu ker nak lawa2...
hahahaahaah..

Cikgu Fikri said...

emieysandra...

ahahahaaha..
gitulah kak.. :)

Cikgu Fikri said...

bieyha...

jgn woo..
kasut ko tu dah lah siap ader riben2...
kang makcik tu amik, dia plak yg pki..
ahahahah :)

Cikgu Fikri said...

Kid..

tau xpew..
dua2 kisah dahsyat...
tp, yg 2nd tu mmg dahsyat..
semoga Allah S.W.T melindungi bumi Mesir..
Amin....

cik-terompah said...

bukan dari bts boleh naik tren ke bj ke?

Cikgu Fikri said...

cik terompah..
tu lah psl..
tp, kwn fiq ni tak tau selok belok KL...
lgpown dia sorg..
huhuh :)

ijam ismail said...

hahahaha!!

ijatnuar87 said...

heheheh...nak naik pom masalah,taknak naik pom masalah...

sembil9n said...

..mkck itu msti tgh priod :P hahaha

psl mesir tu..moge Allah lndgi mereka

Cikgu Fikri said...

ijam..

gitulah.. :)

Cikgu Fikri said...

ijatnuar...

tu lah psl..
huhhuhh :)

Cikgu Fikri said...

sembil9n..

ha?
period?
hahaaaahaaahhahahahaahahahahaa....
yg krisis kt Mesir tu,
semoga Allah S.W.T melindungi bumi mesir..
Amin......

MiSzy DiaN said...

fiq..
jahat.. hahaha..
eh kazen aku ada kt mesir skrg..
tmpt rusuhan tu cuma 15 minit jerr dr tmpt dia stdy taw..huhu..
bahaya nyaa..

mohamad naim said...

pasti?

cikgu ainura said...

akq cam tau jek bus ape tue... kat MC tue, ada sorang mkcik yg jaga kaunter yg mmg garang.. asik nk mrah org je.. akq & kawan2 akq penah byk kali kena dgn dia... kiteorg dah lali.. so, layankan je.. emo sgt2 mkcik nie.. yg fiq kena ok la... kawan2 akq kena lagi truk2...
huis2... kena wat aduan pelanggan nie..

Mr. TN_SkY said...

hahaha..lanci jugak makcik tuh ye =_=

neway..SkY risau dgn masib beratus shabat SkY kt sne..em..harap2 segalabya Okey..

KENALI CIRI PENGIKUT DAJJAL, ADAKAH KITA???

eka said...

wahhh , cikgu yang cool =='

Cikgu Fikri said...

Dian..
biar betul weh..
cmner keadaan dia skrg?
laki ker pompuan?
hope dia selamat..
AMin....

Cikgu Fikri said...

naim..

pasti yer..
pasti?

Cikgu Fikri said...

kak nuyu..

yer ke kak?
huuhhuh..
bas jenama aper tu?
yg fiq plak, kena kt tempat fiq..
huuh :)

Cikgu Fikri said...

Mr Tn Sky....

semoga Allah melindungi bumi Mesir..
Amin.........

Cikgu Fikri said...

eka....

cool?
hehheheh..
tq :)

MiSzy DiaN said...

pompuan laa..
dai jarg on9 fb dah..
tp member aku daa gtaw yg dorg skrg kt tmpt pnginapan sabah..area elit..so dorg safe sket laa..huhu..

Cikgu Fikri said...

semuanya yg 13000 tu dh dipindahkan kt pginapan sabah tu ker?
klu betul, alhmadulilah...

NANA NAZIRA.. said...

mcm mak cik aku bli tiket bas time nk balik..
kerek!!!!!!

Cikgu Fikri said...

Nana..

yeker?
ahaaahahha..
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails