Tuesday, February 1, 2011

Apa Ada Dalam Kotak Tu?

Assalamualaikum...

Tadi aku menyelongkar khazanah lama kat rumah aku..Tiba-tiba aku terjumpa dgn sebuah kotak..


Ha? Kotak aper yer? Agak2nyer kotak aper? Hurm..sebenarnya kotak ni terkandung begitu banyak rahsia lama aku..hahaaha..rahsia lama waklu!!! Surat cintan cintun aku lah..Cehwah..tak der maknanyer...

Ala, zaman skolah rendah until form 2, biasalah masa tu zaman
kebudak-budakkan.. Ktorang sgtlah suka main posto2..
Kwn aku ni ha, siap cari sahabat pena lagi..
Dalam majalah Kawan, Asuh..heheheh..
Aku pown nak jugak cari sahabat pena, tapi kena marah ngan ayah aku..
Sebab masa tu taun UPSR..tak boleh main2..hahaahh..
Aku ingat lagi, lebih kurang masa bulan 4 form 1, aku dh kena pindah kt Pasir Gudang..Ha, masa ni lah, aku start kenal dgn Ijam, Moon, Azreen dan ramai lg...
Dan, masa ni jugak lah aku mula main:


POSTO-POSTO
Dgn kawan lama aku kat FELDA BUKIT BESAR KULAI JOHOR!

Baiklah, berbalik kepada tajuk entry, bler aku bukak kotak tu, maka terserlahlah segala surat menyurat, kad raya, dan cm2 lagi lah nostalgia aku kat situ..
Serius aku terkenang balik masa tu..Sangat rindu!!!
Yang aku tak tahan tu, aku jumpa balik sepucuk surat tahun 2003.
Masa tu aku darjah 6..
Pergh..kalau korang baca ayat aku masa tu, serius korang rasa aku gedik..
Aku pown rasa cm tu..
haahaha..cm budak2..(nama pown budak2 kan)..
So, tanpa byk cter, jom kita selak:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Ha, ni surat menyurat aku..Byk lagi sebenarnyer..tp, mner boleh tunjuk lebih2..haahahah..
Mereka ini adalah penghantar surat TEGAR ke rumah aku..Ada salah sorang tu, namanya MELATI (bukan nama sebenar)..yg lawaknya, dia berhenti antar surat kat aku semata2 sebab:

POSMEN MARAH DIA!
Tak silap aku posmen tu kata:

Pesan kat kawan adik, kalau nak bg surat, JANGAN GUNA SETEM 20 SEN!!!

wAH, tak boleh ker? Aku ingatkan boleh.. Ala, dari Pasir Gudang ke Kulai..
Boleh aku rasa..Boleh kan?kan?kan?


Ha, ni plak biodata yg aku mintak kat kawan aku..Ala, zaman dulu2, benda yg wajib adalah BIODATA KAWAN2 kan?So, ni lah dia..
Ader sorang tu, namanya Durian ( bukan nama sebenar)...
Dia ada anta gambar..aku baru cadang nak tunjuk kat korang..tapi, dah byk2 kali aku tangkap, gmbrnyer tak jadi..
Daripada aku terus mencarut, baik aku batalkan niat aku tangkap gmbr tu..huhhuh..

DAN, KEMUNCAKNYA ADALAH:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


(klik utk tumbesaran yg seimbang)

Aku segan sebenarnya nak post surat ni dalam blog..
Cubalah korang bacer..Aku biler bacer balik surat ni, aku rasa seperti kembali semula ke zaman kanak2..Padahal aku ni yg bakal mengajar jiwa2 sekolah rendah tu nanti..Aku cadang nak tunjuklah surat ni kat anak murid aku nanti..

Oh yer..Surat n sebenarnyer utk akak fasy aku masa aku terlibat dengan English Camp masa tahun 2002..Akak tu budak TESL dari UTM...Sgt best..
Aku tak jadi anta surat ni kat dia, sebab aper ek? Aku pown lupa..huhuhu..

Oooooooooopsss sebelum terlupa, sekarang pown aku dpt surat tau..
Baru jerk dpt aritu dr seorang blogger bernama MERA ZATI..
Aku dpt sebab aritu aku join contest yg beliau anjurkan...
Tq mera zati..Sgt2 terharu...
Oh yer..Ni suratnyer :

(Nak tau aper isinyer? Rahsia..)

Ok lah yer..tu jerk lah yang aku nak citer utk arini..Sekadar mengimbau ke masa lampau..Aku sebenarnya sekarang ni cuba utk menyelongkar dunia kanak2 aku..Utk dptkan feel tu balik..Supaya bler mengajar nanti, aku dpt faham aper yg anak murid aku rasa.. :)

47 comments:

Ayuni said...

hikhik, minat akak tesl....

ila said...

ala..bgi la bce..

cikgu fiq nk berahsia pla ea

platipus said...

akak bru kemas surat ni..haha..sama la kita

al_hakim said...

surat cinta!kecik2 dah pandai bercinta ni!

nur aisya humaira said...

Assalam...
waa,kecik2 da pandai bercinta2 ye cikgufiq...:)

cikuwada said...

FIKRI: HAHAHAHAHAH SENGAL LA KO.. BOLE GITUUUU.. HAHAHAHAHAHAHAH

Munira Muhiyddin said...

serius ayat ko dalam surat tu tak bleh blah.
"KAK DILA PUASA TAK HARINI?? KALAU TAK PUASA KENA GANTI TAU"

HAHAHAHAHAHA. motiff sangatt

Cikgu Fikri said...

Ayuni..
minat ker?
huhuhuh :)

Cikgu Fikri said...

ila..

klu nk bcer surat utk kak dila tu, klik lah gmbr tu..
klu yg len tu, rahsia..
huhuh :)

Cikgu Fikri said...

kak plati..

larh..yeker kak?
uhhuuhuh :)

Cikgu Fikri said...

al hakim...
hahahahaha.,.
tak der maknernyer..
uhhuh :)

Cikgu Fikri said...

nur aisya humaira..
huhuhuhu..
bukan surat cinta lah..
huhuhuh :)

Cikgu Fikri said...

wada...

hahaaha..
aper yg sengal weh?

Cikgu Fikri said...

moon...

wah, ko bcer complete kan?
tahniah lah..
huhuhuhuhuh :)

nulhazwany abdul malik said...

hehe biodata kawan, memang wajib..
kalau boleh nak kumpul biodata satu kelas. lepas tu lipat cantik2, buat origami. waaa best sangat.

jarang nak jumpa dak laki yang rajin simpan segala surat & kad ni. sebab selalu lepas habis baca diorang buang je. ^^

Cikgu Fikri said...

nulhazwany..

ha?
diorg buang jerk?
ish,
klu fiq syg..
fiq simpan..
kenangan yg manis tu, akan bertmbh manis jika kita mengimbaunya di kala usia yg semakin dewasa..
huhuhhuh :)

ijam ismail said...

HAHAHA
GITULAH~~~

Cikgu Fikri said...

ijam....

ginilah..
ahahah:)

.:padie_eyla:. said...

scan la satu2 surat tu. nak baca. hak3!!

ijatnuar87 said...

hehhehe...sma la...dulu pom main2 gak surat2 nih,bekenalan dalam majalah....tapi skrang dah tak tau kemana semua tu,hehehe

Cikgu Fikri said...

padieyla...
ha?
scan?
hhahahahhah..
tak der maknernyer..
bcer satu jerk dah..
:)

Cikgu Fikri said...

ijat...

tua xpew..
memang zaman surat2 dulu...
skrg?
huuhhuh :)

maCy said...

hik3.. fiq.. hik3 lg..

comel la fiq.. adeh2 tiap kali baca entry msti ade comel. keke

cikgu ainura said...

fuhyoo... surat cinta zaman sekolah...

MiSzy DiaN said...

surat??
aku ada surat cinta tp dah bagi blik pada ex aku..hahahahaha..
semua surat2 dia n kad raya aku bg blik..hihi.. syok nya men anta2 surat kn..hihi

Azman Azahar said...

isu surat ni mmg best!

aQmaR 0n The Blog said...

perghh..sekotak surat cinta..miahaha.. cmno nak jadi cikgu nie..;p

mrs torres..;)

Cikgu Fikri said...

kak macy...

hahahahaha..
aper yg comelnyer?
huhhuh :)

Cikgu Fikri said...

cikgu ainura....

hahahaha....
tak der maknernyer kak..
")

Cikgu Fikri said...

dian....

weh,
asl ko pulang blik kt ex ko..
gedik jerk...
simpan jerk lah...
ahhahaaahaha :)

Cikgu Fikri said...

azman azahar..


wah..
terkejut sebentar bler abg azman komen..
heeheehe..
thx :)

Cikgu Fikri said...

aqmar...

hahhahhaa..
zaman kocik2 lah..
ae, tu bukan surat cinta tau..
ish..ish..ish.. :)

mera zati M.z said...

wahh siap link kan blog sy dlm entry awk..
terima kasih kembali cikguFiq :)

cik aied said...

hahaha...aku pun ada gak surat2 ni..tp tak la byk sgt..huhu
eh..eh..surat dari cik tuttt ade tak?? hihii

Cikgu Fikri said...

mera zati..

heheehheh..
samer2 :)

Cikgu Fikri said...

aied...

wah..
ko main surat2 ngan saper?
takkan en. M kotttttt..
huuhuhuh..
cik tuttttt..
ader..
malas nak tunjuk.. :P

azreenazeman said...

Rindu plak bila ingat bLek zaman skola kn .. huhu ..

MiSzy DiaN said...

hihihi..
tapi aku ada simpan surat dr abg angkat aku taw... wahahahahahahaa...

Cikgu Fikri said...

AZreen

tau xpew..
rindu!!!! :)

Cikgu Fikri said...

dian..
wah, kemain lagi ader surat dr abg angkat..
knp x pulangkan plak?
huuhhuh :)

emieysandra said...

buku yg ambik biodata tu je yg akak ade skg..sweetnye teringat zmn2 sekolah dulu..

;)

mera zati M.z said...

fiq anda dah terkena !

http://devilviernes.blogspot.com/2011/02/1st-giveaway-ang-pow-chinese-new-year.html

:P

Ezay Hadry said...

hehe rndu time skola rndah dlu
mcm2 kenangan la wey..time recess kejar2 pmpuan, biodata, autograf, bawak bekal nasi n air makan same2...haha mcm2 la

Cikgu Fikri said...

Kak emiey..

tau xpew..
sgt sweet!!!!
huhuuh :)

Cikgu Fikri said...

Mera Zati..
oh tidak!
fiq terkena! :)

Cikgu Fikri said...

Ezad Hadry...

tau xpew..
main lari2..
buku biodata..
pergh..
sgt sweet!!!! :)

Irma A.Wahid said...

anda di tag =)

http://irm4blues.blogspot.com/2011/02/25-facts-about-me-should-know.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails