Saturday, February 19, 2011

Aku Bergaduh Sampai Berpeluh!!!!

Assalamualaikum...



Alhamdulilah..Aku rasa baru malam ni aku dapat berblogging dgn sedikit lega..Assgment aku pown, insyaAllah hampir siap..Moga2 tugasan ini diterima oleh pensyarah dgn hati yang terbuka..Amin..
Ha, arini aku rasa nk story satu cerita..Aku sebenarnya tadi mmg dh nk tutup pown laptob ni..Tapi disebabkan aku telah terlibat di dalam sebuah pertarungan yang baru berlaku sebentar tadi, maka aku rasa nk bercerita kt sini..

Macam ni ceritanya,,.

Pada zaman dahulu, di sebuah kampung, tinggal seorang nenek tua bernama Katy..Eh, aper tetiba nenek tua plak ni? Salah..salah...

Ha, ni yang sebetulnya...
Tadi masa aku rasa nak g ke tandas, tetiba aku nampak dia ni....Pergh..aku mmg Dah lama perhatikan dia ni..Dari hari tu aku memang berdendam dgn dia ni..Dia pikir dia bagus?
Aku nampak dia jerk mesti aku menyirap!!!

Serius geram beb... Jadi tadi masa aku bertembung dgn dia, dia boleh plak tu nak berada di atas katil aku..Amboi..cantek muka kau!!!
Lepas tu, aper lagi, aku terus lah melibas..Amik ko! AKu dh lamer geram ngan ko..Sekali dapat, mmg tak lepas..

Pergh...dia boleh plak main lari2...Memang aku menyirap..
Nak dikejar, mmg lah tak dapat..Sebab dia tu kecik jerk..
Maka, aku menggunakan khidmat PENYEMBUR SERANGGA!!!
Yes!!!! Sekali aku nampak dia kat bawah katil aku daaaa..
Terus aku sembur..Melilau dia lari..Pastu, dia boleh plak masuk dalam beg baju aku..
Terus aku campak kat luar bilik..Masa tu aku pinjam plak penyapu kawan aku si FIRDAUS BAHARUDIN tu..

Aleh2, lipas tu masuk dalam bilik dia pulak..
Maka dengan semangat yang kuat, dan jiwa yang kental, dia amik penyapu tu persis seorang pahlawan mencabut sebilah pedang dari sisinya, maka dia hentak, henyak dan pukul dia tu sekuat hati...
Akhirnya LIPAS itu mati terkulai di situ.,
Lalu aku yang dalam keadaan kelakar tergelak2 kerana melihat gaya Firdaus seperti seorang ibu yang geram dengan anaknya.. Dalam nada penuh tawaduq, aku terus berkata:

Daus, kesian lipas tu mati..Dia makhluk Allah S.W.T jugak!

Seperti biasa, aku kena ceramah dengan dia..Maka, sebelum ceramah dia jadi panjang lebar, aku pown terus blah...huhuhuhuhu..
Anyway, AKU GERAM NGAN LIPAS SEBAB mak aku pernah citer, ader satu kes kat klinik tempat beliau bekerja, ada seorang pesakit tu, TELINGANYA MASUK LIPAS ketika tidur!!!
Ngeri tak?


Bayangkan lipas byk mcm ni masuk kt telinga!!!
Ish............Nauzubillah..



picture kredit to GOOGLE! :)

19 comments:

NuruL aTikah said...

lipas lipas. sangat fobia dgn lipas !
sebab dulu pernah tengok movie lipas bertelur dalam perut manusia.bila tiba masa mentas perut terburai gitu je. geli gile. sejak kecik fobia lepas tgk cite tu =,=

sapa stuju bakar lipas sila angkat tangan mcm usop~

ijam ismail said...

xmooooooooooooo...masuk telinga?????/
ooo...sumpah ngeriiiiiii....

NANA NAZIRA.. said...

kah..kah..kah..
nmpk sgt ko x menjaga kebersihan bilik ko..

Nana Liyana said...

ewwww nana paling pntang laaa klau ngn lipas . yucksss .

AzreenAzeman said...

wwwuueeeekkk !
ak PALING tak suke LIPAS TERBANG !
macam **** jek ..
ak nak lari pun susa .. huh !

emieysandra said...

seram ah!!
;P

Miss A said...

I hate lipassssssssssss sooo much!

syafiqah khadiron said...

HAHAHAHA. sumpah gempak gila la kalau lipas masuk telinga

daus said...

hahahahaha, sengal ko fiq, asal tbe2 nak babitkan aq lak..xda kene mngn...mmg patut sbenarnya aq nak bg ceramah pnjang lebar kat ko...hahahaha..

daus said...

hahahahaha, sengal ko fiq, asal tbe2 nak babitkan aq lak..xda kene mngn...mmg patut sbenarnya aq nak bg ceramah pnjang lebar kat ko...hahahaha..

daus said...

hahahahaha, sengal ko fiq, asal tbe2 nak babitkan aq lak..xda kene mngn...mmg patut sbenarnya aq nak bg ceramah pnjang lebar kat ko...hahahaha..

Belalang Hijau said...

belalang pun pernah telinga kene masuk dgn lipas...sampai skrg fobia dgn binatang alah tu...ngee

lavender harum wangi said...

erk, lipas? okie, larikkkk......





terbaru Aku bukannya benci Dota.

TAYAR PANCIT said...

hai :) saye da follow awak, follow me back http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/ryan-giggs-sign-kontrak-baru.html

ishiko said...

yaaaaaa~ gelinye

CHEGU ALONG said...

mau biol kepala otak lau lipas banyak tuh masuk telinga..dushh!

♥ pSychOMantiSs ♥ said...

wow! asignment dah siap ke? ni tgah duk pulun buat. haha.. btw, nice blog! i m da one of ur folower. =)

ahsfantasy24 said...

mak aih lipas bnyak nye..
geli tgk, tp yg duk men gitar tu
nmpak cool..heheheh..


Terbaru:
Kamu yang sepatutnya terdahulu mengerti
Roda kehidupan berkisarkan penerimaan jiwa

cik aied said...

eeiiyyuuu..manyaknye lipas! geli..geli~!hhahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails