Friday, April 22, 2011

Aku Ketagih Waffle Sekarang!!!!

Assalamualaikum....



credit to : SINI

Aku tak tahu lah sebab aper, semenjak dua menjak ni, aku asik teringin nak makan WAFFLE jerk..
Siapa tahu waffle itu aper?

Menurut aku sendiri, waffle itu merupakan sejenis makanan yang sangat sedap dimakan kerana ianya mempunyai 2 perisa yang boleh digabungkan...

Oh tidak!!!!
Serius sedap...
Kau bayangkan, krim-krim flavour tu, disapu di atas permukaan waffle yang lembut, empuk dan berminyak..Lepas itu, dibaham oleh kau..Kecairan krim-krim itu akan jatuh dipermukaan lidah kau...Pergh...dibilas bersama air milo panas..Pergh.....Memang terbaik...

Tapi kan, tak seua kedai jual waffle ni pandai buat waffle..A der satu kedai tu, tepung dia kemain rangup..Sampai aku rasa macam aku makan keropok pulak..Itu tak sedap kiranya!!!
Ader tu pulak, tepung dia kemain lembut..Sampai aku rasa macam makan lempeng lah plak...itu pun kira rasa macam siottttt...

Tapi, aku tetap suka waffle yang dibuat di koperasi maktab aku..
Perggh.. memang terbaik lah adunan tepung yang diadun oelh lecturer aku ni..
Bila sudah masak... Kerangupan waffle itu hanya ada pada bahagian tepi sahaja..Tapi belah tengah tu..Memang lembut dan empuk..Pergh...sedapnyer..

Perisa faveret aku semestinya:

COKLAT+KAYA...

Wah...ada kawan aku cakap, iaitu AIDA DAN NANA, perisa PLANTA+PEANUT BUTTER sangat sedap.. Jadi aku try lah semalam.. Hurm......sedap tu memang sedap...Tapi, sangat sesuai untuk MENGGAJAHKAN diri masing-masing...huhuhuh...

Bak kata hidayah musa iaitu classmate aku, dia kata COKLAT+PLANTA pun sedap..
Jadi, tadi aku try..hurm....sedap jugak..

Tapi, pilihan hati aku tetap COKLAT+KAYA..hurm..sangat sedap!!!!





Waffle Stop Alamanda
credit to: SINI


Ya!!!! Baru aku teringat, Waffle Besar kat FoodCourt Alamanda..Memang terbaik..Cubalah rasa..Coklat hitam pekat dia, memang menarik anak tekak..Sangat sedap..huhhuh..


Justeru,untuk mengakhiri entry ini, ingin aku bertanya:

apakah perisa pilihan waffle anda?

8 comments:

cik gege said...

coklat tmbah butter lg sedap...
arghhh cikgu fiq wat cik gege laparkan wafer....waaaa.....

Opah Kentang said...

adui fiq!
lame sudah aku tak makan wefellll..
hehehehe..

Tapi Opah suke perisa
peanut+blue berry.

Cubalah! :P

Cik Teddy said...

fully chocolate!

cik aied said...

fikri! aku pun ketagih weh! sedapnyeeee waffle...

Miss Anis said...

coklat + peanut ag sedap....hihi

ishiko said...

grrr... lapa la plk tgh2 mlm nh...

*wafer kt klcc sgt best.... prefer butter + choc.. umm..um.. esk wajib mkn..

Putri Cahaya / Cikgu Amira said...

coklat + peanut lg sedap..nyam3...

cantekk said...

perghh...serta merta lapor!

saye suke perisa ceklet+pinat bater..

nyummy nye!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails