Monday, April 11, 2011

Ramai Betul Bini kau!

Assalamualaikum...

Wah..setelah sekian lama tak update blog..(yeker sekian lama?)..aku rasa nak citer pasal satu benda..tak tau lah benda ni kau dah bacer blom..tapi aku nak citer jugak..

Ha, pasal sorang laki ni..Ramai betul isteri dia...Ziona Chana merupakan seorang jejaka 67 tahun India dari Mizoram..(ader ker tempat tu? tak pernah aku tau pun..)..Dia ni ada 39 isteri, 94 anak, 14 menantu dan 33 cucu...

Yang bagusnya, mereka tinggal secara bersama dengan rumah yang mempunyai 100 bilik, 4 tingkat di tengah-tengah kawasan bukit Baktwang di desa Mizoram.

Ha, lagi satu, keluarga ni mengamalkan disiplin ala-ala tentera..Semuanya isteri tertua iaitu Zathiagi yang menguruskan madu-madunya melakukan kerja rumah seperti mencuci dan menyiapkan makanan. Satu hidangan makan malam plak lebih kurang, 30 ayam, 132 kulit dari kentang dan menanak nasi sampai menggunakan beras yang banyak.


Tapi kan,, bila isteri yang muda-muda, fresh-fresh gitu, dijaga berdekatan dengan kamarnya.Yang tua-tua kerepot plak duk jauh-jauh..ish..ish..ish...

Isteri-isteri dia plak akan bergilir-gilir yer..Ikut giliran..(agak-agak pakai number giliran cam kat pejabat pos tak?huhuhuh)

Haish.kalau dalam Islam..sememangnya salah konsep dia ni..ish..ish..ish...

Ha, saper yang nak tengok keluarga dia ni..Meh kita tengok jom.. :)
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.







tengok gambar cam sepakat jerk..ntah-ntah belakang gambar, main tarik-tarik rambut....huuuhuuh




Pergh..dah macam hostel pown ader jugak ni..


Oh yer..sebelum terlupa..kredit to SINI!

8 comments:

Nana Liyana said...

ramainyeeeeee XD Dahsyat2

MiSzy DiaN said...

dahhh tgk dlu..
fiq..
hurmmm..

.:padie_eyla:. said...

tatau laaa kalau malaysia ade macam nie. haha. ape jadi la agak nye!

emieysandra said...

biaq betol ni?? ish3..

storyfromme said...

tamak gile!

FiZ said...

pernah baca kt paper hr tu...mmg dahsyat...xtakut pnyakit berjnagkit ke...huhu

cantekk said...

haha speechless seh ;-D

Awan Biru said...

Uihhh... tak sanggup Awan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails