Friday, May 6, 2011

Kenapa Aku Rasa Badan Aku Makin Menggajah?

Assalamualaikum...




Aku dah lamer terfikir pasal ni, tapi aku cuba menidakkannya.. Namun begitu, sejak kebelakangan ni, ramai pulak yang asik mengata pasal badan aku..

FIKRI, AKU TENGOK BADAN KAU MAKIN BESAR!

Aku sebenarnya memang tak abil kisah pun..Sebab, aku rasa berat aku masih lagi 72 KG!!!!
( OK TIPU!) Mengapa ramai yang begitu perasan tentang keGAJAHAN badan aku sekarang?

Ni mesti gara-gara semester ni tak der subjek PENDIDIKAN JASMANI..hahaaaha..
Kalau yang lepas-lepas, disebabkan aku MINOR PJ,maka aku akan berlari-lari manja di atas padang yang suam-suam hijau itu selama 6 pusingan.. (2.4 km OK).. Serius mencabar lemak-lemak di badan..

TAPI SEKARANG?

Semester ni lebih belajar subjek MAJOR iaitu BM, jadi jaranglah aku jejakkan kaki ke padang.. Padang pun mesti rindu dengan aku.. Sabar yer padang, sem depan kita akan bertemu semula yer..

Cuma sekarang, memang betul aku rasa badan aku makin menggajah.. Tadi aku pakai sampin baju melayu, selalunya sampin aku tu boleh diikat sampai ke tepi.. Tapi tadi, aku tengok, macam sekadar boleh sampai TENGAH jerk..Dah tak boleh sampai tepi pulak.. Ok..Nampaknya memang badan aku sedang meningkat maju sekarang ni!!!!

Kamu semua nak tengok perbezaan badan aku yang cantik dulu... Dengan yang sekarang?


SEKARANG


Berisi kan? Tapi ada jugak macam model kan?hahhahaha

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
SEBELUM

Ni aku dulu.. Hensem kan? Ada pax kan perus aku? hahaahahhahaha..


Aduh... macam maner ni? Ada beberapa orang sarankan aku minum HERBALIFE tau..
Tahu tak apa itu herbalife? Ala, dia macam minuman gak lah..(memang minuman pun..huhuhh)

Berkesan tau.. Ada kawan aku tu, memang gemuk dulu.. Sekarang makin kurus.. Alhamdulilah..



Tapi aku macam malas nak beli.. Sebab aku bercadang nak berjoging jerk kat padang tu.. Cuma, entah bila hasrat nak berjoging tu tercapai, aku pun tak pasti..

Nampaknyer aku kena berusaha untuk memusnahkan kaum-kaum lemak di dalam badan aku dengan sebaik mungkin.. Bak kata Sailormoon,

" Dengan kuasa bulan, akan menghukummu.."

hahaahahaha.. sengal..

Secara peribadi, memang betul orang kata gemuk itu mendatangkan penyakit.. Tapi kan, aku sebenarnya tak kisah sangat gemuk atau kurus ni.. Yang penting kita happy jerk yer.. Orang badan besar ni kan happy jerk.. Lagi satu, yang paling penting, syukuri nikmat Allah S.W.T..
Tapi, walaupun macam tu.. Kalau kita betul2 berhasat nak kurus, kita kena jugak berusaha sedaya mungkin kan? tak boleh berharap sesuatu itu akan dtg bergolek, tanpa usaha yang setimpal.. kan? huuhh :)

10 comments:

Rozuan Ismail said...

haha.gambar yg sebelum tu sgt tipu k

ijam ismail said...

tau pun...huhuhu
tbe2...
bese la 2...duit byk...mkn j la..huhuhu

MuhD NoR AzyM said...

Bukan takat joging je..pemakanan harian kena pantau jugak..hehe. Ko minum Herbalife, tapi makan tak jaga pun tak guna gak.. T_T

Al-Wardah said...

apapun Allah SWT tak menilai ketaqwaan seseorg melalui fzikalkan?

utk kesihatan, ya teruskn berusaha spy dpt memudahkan melakukan amal ibadah kpd Allah SWT.

dayah SnoW Heuka said...

ala jog je senang :))... jimat wet tp tuh la perlukan kesabran na trun tuh jek :D

cik aied said...

fikri..bukan nak kata laa...tp aku pun rasa mcm ko jugak...rasa gemuk sgt sem ni...maybe sbb kte x pj kot...rasa x sabar pulak nk pj sem depan..walaupun penat tp berbaloi2...hehe

cik aied said...

fikri..bukan nak kata laa...tp aku pun rasa mcm ko jugak...rasa gemuk sgt sem ni...maybe sbb kte x pj kot...rasa x sabar pulak nk pj sem depan..walaupun penat tp berbaloi2...hehe

sweet honeydew! said...

wah.. patot la dulu aku tergila2 kan ko fik!

rupenye ko ade 6 pax! hampir ta perasan aku d watnye!

HAHA~

apape pon, aku suke ko yg skrg!
mcm doremon.. hehe..
aku plak sizuka.. ahaKZ!

sape nak jd nobita erk? ^___^

cantekk said...

cikgu fiq,, sila la tak payah beli herbalife tu semua, senam hari2 n jaga pemakanan, tu je. Insya Allah ye... kami ni sume bagik moral support tau. sila la bersemangat oke! ;-D

"Negara Bersih Rakyat Sihat"
haha

af sembilan said...

bhaahahahahahaha.... bapak hensem gila dulu~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails