Friday, June 24, 2011

AWAS KAU WAHAI MAKCIK KAFE!!!!

Assalamualaikum...

Sekarang ni ramai betul tengah geram dengan sorang mak cik kat kafe ni.. Dia pikir dia bagus ker? Kesian kawan-kawan aku... kena marah dengan makcik tu...

Situasi 1:

Kawan aku beli lah ayam goreng kat kafe tu.. Ayam goreng tu dah lah kecik macam tombol pintu.... Lepas tu akak tu cas RM1.80.. Kawan aku tu macam berguraulah, cakap dengan makcik tu...

Ayam kecik macam ni, RM1.00 tak boleh ker kak?

Makcik tu kata:

Tak boleh, RM 1.80 jugak..

Tak lama lepas tu, lepas kawan aku habis makan, makcik tu datang kat meja dia, terus letak RM 0.80 tu balik.. Sambil cakap macam ni...

Nah.. kau nak sangat RM1 kan.. Nah amik lagi RM 0.80 ni.. Hamik....

KURANG HAJAR TAK?

Situasi 2:

Kawan aku tengah puasa.. Lepas tu dia pun pergilah nak beli makanan kat kafe tu. Sekarang ni, ada peraturan kat KAFE.. TAK BOLEH BAWAK MAKANAN DALAM BILIK KULIAH.. jadi, segala polistrin, plastik,semua tu tak akan disediakan leh pihak kafe pada waktu pagi.. Tapi, masa tu ktorang dah habis waktu kuliah, so nak mintak lah plastik kat makcik tu....

Kau bayangkan makcik tu terus kata macam ni sambil hentak meja:

APA LAGI NI!!!! PLASTIK TAK BOLEH DIBERIKAN SEBELUM PUKUL 1!!!! bla..bla..bla..

kawan aku terus tergamam... Lepas tu, kawan aku yang masa tu dah amik nasi dalam polistrin terus curah balik nasi tu kat dalam bekas...

Situasi 3:

Kawan aku beli nasi dan lauk yang kurang sama... Tapi, harga yang dicas adalah berbeza.. So, kawan aku pun tanya lah...

KAK, KENAPA KAWAN SAYA HARGA MACAM NI, SAYA HARGA MACAM NI?

Makcik tu pun mula lah start mulut laser dia:

Hei...dengan kawan sendiri pun nak berkira ker? Asik-asik nak murah jerk.. Lepas ni tak payah lah letak harga mahal!!!!

Ha..memang bagus pun.... Aku suka..mula-mula dulu, memang murah harga kat kafe tu.. Sekarang pulak dah mahal, memanglah aku geram!!!!! Aku rasa ramai tengah mula menyumpah seranah makcik kafe tu.... Kalau mahal tu takpew.. Tapi, janganlah mulut tu laser sangat..

Huh..geram!!!!!

13 comments:

Lieyda said...

eei berlagaknya makcik tu.geram tol

Ieda Al-Habsyi said...

bomohkan je makcik tu ;p

: husna : said...

wakakaka...kat IPG sini pun kafe macam hampeh..mula2 je tunjuk baik harga, servis 1st class tp last2 jadi 10th class.

tp kaw2 la mulut mak cik tu..haha.powerful!

kira kekuri said...

dapat aku rasakan,memang menggeramkann.=.='

AMMAR YASIR said...

Laser betul mulut makcik tu. Rasa macam nk lada je mulut makcik tu

Munira Muhiyddin said...

pergh, memang betul betul takde sivik. Part situasi 1 tu aku dah geram membacanyer. gi report kat laki macik tuh weh. #eh tetibe

waRDah a.k.a QiQi said...

laen kali sound je...

brniaga mcm tu, berkat ke rezki dia dpt?? ish3x..

dahsyat makcik nih.....

b a m b a m ' s said...

amboi makcik... budi bahasa mana pergi.. adoi~!

fatihah said...

ee!!! annoyingnya mak cik tu. area brp umur dia?

emieysandra said...

sme la..harga ayam, cmne kecik skalipun mmg xleh nk ubah..harga tetap konon, xleh consider lgsung.

tp alhamdulillah, dr segi komunikasi..masih okey la kt sini^^

emieysandra said...

sme la..harga ayam, cmne kecik skalipun mmg xleh nk ubah..harga tetap konon, xleh consider lgsung.

tp alhamdulillah, dr segi komunikasi..masih okey la kt sini^^

apik pehe said...

wooo..kalo macam tu..tak lame cafe tu..hahaha..

aem-mie said...

2 la, kelas ak, si wawa 2 pown kena gak dgn m.cik 2. sedangkan dia tnya je kot npe harga mahal. sedangkan aym kecik. pas da mkn m.cik 2 dtg kt mje kitaorg tnye spe bli aym 2 nada marah2 then bg blik duit baki. .mcm ap lg. .ckp elok2 x bley kot.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails