Saturday, June 4, 2011

Pernah Main Spirit Of The Coin?

Assalamualaikum...

Spirit of The Coin


Saper tahu tentang permainan SPIRIT OF THE COIN?
Ala..permainan yang letak duit syiling kat atas sehelai kertas yang mempunyai huruf..Lepas tu letak jari ramai-ramai kat atas tu... Macam function ada..Ada yang nak berkenalan dengan hantu lah.. Ada tu plak, nak tahu markah exam or skema jawapan exam...Lebih2 lagi masa sekolah rendah, kan banyak paper exam, jenis soalan objektif kan? huhuhuh....

Saper pernah main permainan tu?

Betul ker dengan main permainan tu.. Kita dapat melihat hantu? Bukan ker SYIRIK jadinya nanti? Nauzubillaminzalik..

Hurm....
Tapi, aku nak ceritakan pengalaman aku..

Masa zaman aku sekolah rendah dulu, kawan-kawan aku suka giler main benda alah ni..Waktu yang mereka suka main adalah pada waktu malam..Masa kitorang ada kelas tambahan...Haish..Port mereka tak silap aku, di tandas atau di kelas-kelas kosong... Budak-budak ni pernah jugak ajak aku main benda alah tu..Haish..tak mahu aku..Kalua jadi aper-aper karang, susah kan?

Aritu masa kolej kediaman aku tak der electrik, ada budak ajak main benda alah tu..KO GILER!!!! TAK MAHU aku..haish..seram..

Ok, sambung balik citer masa zaman aku sekolah rendah dulu,..

HUrm.... tak silap aku, masa tu ada beberapa budak perempuan main permainan tu dekat bangunan kelas yang baru dibina tu... Aku pun tak tahu aper yang aku dengar ni betul ker tak, tapi yang aku tahu, salah seorang daripada budak perempuan tu.. Menjadi diam..Mukanya pucat kebiruan lepas main permainan tu... AKu tengok dia pun, asik diam jerk dulu..Padahal dia seorang yang ceria.. Tapi, lepas beberapa lama, dia dah semakin elok..

Hurm.. Persoalannya, adakah perubahan emosi dia menjadi diam tu, disebabkan oleh permainan tu, ATAU memang dia mahu merubah perwatakannya sendiri?

Ada sesiapa di sini yang pernah main permainan tu.. Haish..tak seram ker? Cer citer..cer citer...

Paperpown, kita mesti ingat:

Allah SWT juga berfirman:

“Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya . Dan sesungguhnya Syaitan-syaitan itu tetap menghalangi mereka dari jalan yang benar, sedang mereka menyangka bahawa mereka orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk.” (Az-Zukhruf, ayat 36-37)

Renungkan-renungkan, dan selamat beramal... :)

23 comments:

Puteri Katek said...

ayat nk seru dia... spirit spirit of the coins, please come to the game......

huhuhuhu... pastu kita pegang syiling then syiling tu gerak sendiri.... perghh!!! serammmmmmmmm

Opah Kentang said...

kkawan opah penah ajak.tapi opah tak join..

tapi memang ade pun yang men tu.jumpe hantu.nmpk kelibat la.

ape-ape pun jgn la main mende alah tu..seram acik. :P

bantalbucuk said...

uish..! xpernah main..tak berani woo..huhu

jannsheffie said...

erkkk menempah nak jumpe hantu..errrr~~

☆Lady Zahraa☆ said...

hikhik..interesting.penah main masa tu dok kat asrama.member yg ajak nak cukupkan kuota.main waktu malam,during weekend.asked few questions dgn 'spirit' yg diseru tu, ingatkn hantu..tp 'spirit' org yg tgh tido.pastu weols suruh dia balik then, aku tak join dah.soh org lain lak ganti.so far..tak penah gak nampak kelibat 'sesuatu' mase main tu.maybe coz aku ni not really fanatic and absorb myself to the game.mainan budak2 sekolah.neway..juz for fun (^_^)

Shiqin Sunshine said...

wuuuuuuuu.....jgn main ni....
lebih baik wat lanje jerkk coin uhh XD....kang main2 kang tak pasal2 sume coin kita ilang :larikkkkkkkk

Shiqin Sunshine said...

wuuuuuuuu.....jgn main ni....
lebih baik wat lanje jerkk coin uhh XD....kang main2 kang tak pasal2 sume coin kita ilang :larikkkkkkkk

Anonymous said...

aku penah maen ! tp aku tak serious pon.takot jugak nak men betoi2.hehe.jgn maenlahh.tak baek.

Shah Rizar said...

syirik tu..

zati embong said...

xpernahlah jat nk main game2 cmtu.huhu

Unknown said...

tak elok main benda2 gini..
benda2 gini la sebenarnya sebahagian dari punca histeria..
lagipun takut di kalangan kawan2 kita yang main tu akan
lebih percayaakan roh tu berbanding Allah s.w.t tanpa kita sedar..
jadi syirik pulak nanti..

Ammar said...

bahaya main benda2 gini..huhuhuhhu

NNAA said...

pnah main dulu masa djah tiga. haha. tapi budak-budakkan time tu,action je lebih. konon duit tu gerak sndiri,ntah2 same2 jari kat situ tolak. haha. just 4 fun. tak serius mana pun

Unknown said...

ayie xpernah pon dengar permaian ini..seriously ayie rase mcm mengarut shje permainan sebb kita akan lihat smthng plak..herm, mybe kawan kam tu mahu ubh perwtkan kot..wt suspens.heh

sugar2 kapas strawberry said...

tak pnh main.tapi pnh dgr permainan ni.possible jugak bnda ni mcaam menjadi sbb kita dok seru dok panggil setan dtg.dtglah dia

emieysandra said...

lambung syiling nk undi main pnah r fiq, huhu..percaya sgt tu tu kot nmpak bukan2^^

raima said...

errr, slalu jgk org guna glass kan?

bdk skolah rendah raima prnah buat cmtu,

pstu kena marah ngn cikgu displin

cis! mnyusahkn org bdk tu, mwahahaha

takut pn takut, huhuhuhu

erniemusliana said...

ta penah main tp penah dgr member cite. hahaha. org penakot mane bole main laa :P

akai said...

owh baru first time dengar psl game ni..
may be kawan cikgufikri tu tgh tension nak xm kott tu jd diam..atau sbb takut sgt padahal xde apa2 pun..

Faridzuan said...

Huhu saya pernah ngan kawan2 main benda ni secara olok2 di kelas tahun lepas selepas PMR. Saja konon2 nk tgok hantu. padahal bukan betul pun. jgn risau hati ini tetap pada pegangan-NYA. :)

Cik Aied said...

aku tak penah main..tp tau la permainan tu..wahh kau..ustazah skng eh...haha

Unknown said...

fuh....sy x pnah manin da x mau main pon huhuhuh

Unknown said...

tak kan dak pmpuan tu tak cite ape2?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails