Monday, July 18, 2011

KHAS UNTUK KAUM HAWA | BAHAYA BETUL BAJU SEKOLAH MACAM NI,

Assalamualaikum...

Hari ni aku tak dapat nak pergi Sambutan Hari Guru kat IPG aku.... Demam seharian.. Sekarang ni pun, badan aku masih panas.. Hurm.. Camner ni? Takpew.. Semoga esok akan lebih ceria.. Amin...

Ok, berbalik kepada tajuk. Ha, korang kalau pergi sekolah, terutama yang muslim, pasti pakai baju yang lengkap kan? Bagi yang perempuan pulak, akan bertudung, menutup aurat.. Kan?

http://2.bp.blogspot.com/_1ZzulaSORnQ/SEQddrARrWI/AAAAAAAABVA/1NpPYELpCr4/s400/Baju+kurung001.JPG Link

pisture credit to: SINI

Ha, macam ni kan cantik.. Tapi, kalau tudung labuh tu, lagi digalakkan..


Eh kejap, sebut pasal tudung labuh, ada ker antara korang, yang pakai baju sekolah jenis, atas tudung labuh, bawah bikini? Ada? Kau giler kalau pakai baju macam tu, memang kena sumpa h laknat lah kau.. Nauzubillahminzalik...

Ha, tapi kali ni, aku nak tunjuk baju pakaian seragam sekolah yang sangat bahaya untuk kaum wanita pakai.. Kaum-kaum maknyah kalau buang tebiat pun, boleh jerk pakai, tapi
dosa tanggung sendiri lah.. Jadi, nak tengok? Jom....

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.

.
.



picture credit to: SINI

Ha, jangan pulak menggedik nak pakai baju macam ni.. Ha, tengok tu.. Senang giler menggalakkan orang merogol.. haish...Even ni baju untuk kaum bukan muslim, tapi manalah tahu ada yang nak buat pesta pulak.. Haish.. Dosa weh...

Ok, sekian sahaja pelajaran kita pada hari ini.. Iaitu MENUTUP AURAT..


"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."

(Surah Al-Ahzab:59)


Sekian , terima kasih :)


8 comments:

EkaBukanMakcikKau said...

Aku pakai tudung , aku tau kau nak cakap cantik dak ? Mekasih , haha . Weh kau ni cikgu an ? Umur bape eh ? Kalau dah tigaploh aku boleh pngl kau pakcik , umo kau bape ?

yana said...

wah bahaya tu pakai baju sekolah mcm tu...

cik chopu said...

memang cari bala kalau pakai macam ni

laskar pelangi said...

yeyeah! rindunya nak pakai baju sekolah =)

Citarasa Rinduan said...

bagus2...
peringatan y baik utk semua pelajar..
tapikan..
untuk semua kaum hawa pun sama..
pakai baju kurung tapi nampak baju dalam.. adoiiiiii

Si DauN CeRi said...

huahuahuaaa.. itu baju skolah pasang siap ke apa? heiihh x payah la kalo camtu.. jadah beteiii ha3

Atie iskandar said...

ha, dgr tue buak2 sekolah.. cikgu pesan ape tue.. hee...

sembil9n said...

pkai tudung tp sngkat pun ramai je skrg... pastu baju lak jarang gilak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails