Sunday, July 24, 2011

MUKA ABANG MACAM MAT SALLEH, TAPI......

Assalamualaikum....



Pada hari ini, 2 buah kelas Bahasa Melayu telah menghadiri Bina Insan Guru iaitu Program Gotong Royong di Taman Shah Jaya Cheras.... (cam ayat karangan lah pulak.. ok, tukar mood...)

Ha, kau nak tahu, sebenanrya program gotong royong ni termasuk dalam Khidmat Komuniti kotttt.. Patutnya aritu ktorang kena Menderma Darah, tapi tak jadi pulak... Just dua kelas ni jerk yang tak terlibat dengan derma darah.. So, program derma darah tu, digantikan dengan GOTONG ROYONG...

Ha, masa aku dah habis gotong royong (padahal belum habis lagi, saja duduk bawah khemah... nak rehat-rehat kejap).. Cadang tu, sekadar nak berehat sementara jerk.. Aleh-aleh jadi lama pulak..hahaahah.. Masa tu pulak, ada beberapa kanak-kanak riang datang kat arah ktorang.. lepas tu, ada salah sorang tu cakap camni kat aku...

ABANG NI ANAK MAT SALLEH KER? PUTIH..COMEL..TAPI.........

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


BERLEMAK!!!!!



Ha? berlemak? Kurang hasam punya budak.. Tersentap aku.. Mentang-mentang badan aku ni secomel-comelnya... huhuhhu...Tapi, nasib baik perkataan depan tu membuatkan aku
berbunga-bunga, maka aku maafkan mereka..hehheeh... (er..betul ker putih?)

Tapi, aku rasa mulut kanak-kanak tu agak laser seh.. Terkejut jugak aku.. Pendedahan mereka terhadap benda yang tak sepatutnya mereka tahu, mereka dah tahu dulu.. Sebagai contoh, kawan aku sebut perkataan KOPEK buah Kelapa.. Lepas tu, salah sorang kanak-kanak tu kata camni lebih kurang..

KAK, KOPEK TU KAN T*T*K...

Tersentap kawan aku.. Memang advance giler.. Haish.. Risau pulak aku... Tetiba timbul kerisauan aku untuk menghadapi cabaran murid-murid zaman sekarang ni.. Sebab, mereka tak macam zaman kita dulu...


Ha, lagi satu aku nak citer, kau nampak tak kawan aku yang tengah duduk, sambil pegang tayar basikal tu? Ha, dia tu yang paling hot masa gotong royong tu.. Sebab apa? Dia menjadi buruan sorang budak ni.. Budak tu kata kawan aku tu PAKWE dia.. Ke mana-mana jerk, asik tanya ktorng..

MANA ABANG MUAZ?
MANA ABANG MUAZ?

Lepas tu, biler Muaz datang jerk, dia berlari-lari kat Muaz sambil cakap,

ABANG MUAZ PERGI MANA?

Then, ke mana-mana jerk, dia akan ikut Muaz.. Sampai nak makan pun, dia ikut.. lepas tu pulak, masa nak balik, dia sampai naik atas bas tau.. Pastu beberapa kali dia salam ngan Muaz..

ABANG MUAZ, BILER NAK DATANG SINI LAGI?

Haahahahahh.. itu yang paling lawak... Serius...

Lepas tu, ada pulak, budak sorang tu, berani main sepak-sepak kat kawan aku.. Pergh... bahaya seh.. Sangatlah bahaya.. Namun, aku masih lagi berfikiran positif dengan mereka.. AKu anggap, mereka masih budak-budak yang tak tahu apa-apa.. Moga2 mereka berubah.. Amin... :)

Ha, alang-alang aku dah citer pasal gotong royong masa 1st paragraph tadi, eloklah kiranya jika korang melihat beberapa keping gambar yang sempat aku ditangkap.. Jom..



Dah sikit jerk.. Budak-budak kecik tak boleh tengok gambar banyak2..Hahahahah :)

8 comments:

..cik gugu.. said...

ehh yg pki beg merah tu.... mc knl la.

storyfromme said...

advance betul budak2 sekarang kan.

cik aied said...

cantik sangat pic kte yg ramai2 tu..

cucu umie said...

tapi ayie suka pi khidmat masyarakat..rase dekat shje degn mereka tu semua

Mas said...

he..he...budak2 sekarang fikri...
memang advance gila......
adik ipar kak mas pun cikgu...
macam2 cerita tentang anak2 murid dia yg kak mas dengar....
sabo jerk....

cik mien said...

kawan cik mien pon pernah kena macam ckg fiq...citer die mcm ni...ada anak ustazah...USTAZAH OK,,die lalu lah sebelah cik mien n kwn cik mien pastu budak tu boleh kata apa kat kwn cik mien,,,die ckp "hai kakak gemuk" masa tu nak marah dan nak tergelak pon ada gak...x sangka pulak budak tu boleh ckp macam tu..dasyat giler lah...

..cik gugu.. said...

knl3~ kem slm kt fazli.. dulu sy 1 sek ngan dy. dy f5 sy bru f4 sains..

fadhdeela said...

mmg bdk2 zaman skrg sgt advance!! semmua benda diaorg tau huhu

Meh singgah sini: Selipartoilet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails