Sunday, October 2, 2011

KISAH LELAKI YANG SANGAT OBSES DENGAN PENGUIN!

Assalamualaikum...

Tahukah anda bahawa ada seorang atok yang sangat obses dengan penguin? Sampai sanggup pakai kostum penguin ke mana-mana sahaja dia pergi? Tapi, kalau ke toilet tu, aku tak pasti pulak lah yer... Tapi, ada kisah di sebalik semua tu.. Nak tahu apa?  Jom kita baca kisahnya..

Alfred David , Si Bapak Penguin/Reuters

BRUSSELS - Meski terhuyung-huyung berjalan menelusuri jalanan Kota Brussels, Alfred David (79), tetap kelihatan ceria dan percaya diri dengan pakaian uniknya yang berbentuk penguin.

Lelaki yang berasal dari Belgia tersebut memang memiliki minat yang tinggi akan burung laut yang tidak dapat terbang itu.

Hal tersebut disebabkan ketika dia mengalami kecelakaan pada 40 tahun silam dan mengakibatkan dirinya mengalami nyeri pada pinggul sehingga dia tidak dapat berjalan normal.
Mr Penguin: Alfred David has spent the last 40 years indulging his obsession with penguins, wearing a costume when he goes out and collection memorabilia


Nyeri pada pinggulnya, membuat David berjalan seperti penguin yang terhuyung-huyung. David pun dijuluki oleh masyarakat sekitarnya sebagai si Bapa Penguin. 

Penguin seperti sudah melekat dengan diri David, sebanyak 3.500 memorabilia penguin telah terkumpul di rumah David yang kini telah dijadikannya muzium penguin.



Popular: Mr Penguin chats with residents in the Schaerbeek suburb of Brussels, where locals greet him by asking 'How are you today Monsieur Pingouin?'


David pun berkeinginan dimakamkan di Antartika, tempat hidup para penguin, ketika dia mati nanti.


Tipple: Despite his love of penguins, Alfred also likes some of life's finer things - such as the occasional glass of red

Hurmmmmmmmmm.. rupanya ada kisah di sebalik tu.. Kesian kan pakcik tu.. Takpew..Asalkan dia ada masih ada semangat untuk teruskan kehidupan.. :)

credit to: SINI

3 comments:

emieysandra said...

ololo...comel!

Gen2Merah said...

hahahaha.. obses sungguh.. lawak juga orang tua ni... pa pun puji utk dia sebab sayngkan haiwan

~Nana 귀여운~ said...

kesian atok nie, akibat kecelakaan tuh, dia jalan terhuyung hayang macam tuh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails