Tuesday, November 22, 2011

KISAH AKU TERPERANGKAP DALAM SAUNA BERGERAK SELAMA 2 JAM DAN PAKCIK YANG SUKA MEMBEBEL!!!! - panjang giler tajuk!

Assalamualaikum...

Hari Selasa bersamaan 22. November. 2011 pukul 9.30 pagi, aku bertolak dari maktab ke Terminal Bersepadu Selatan... Kawan-kawan aku ramai dah balik kampung awal.. Tapi, aku balik lambat sikit.. Saja nak berjalan-jalan kat sana..Kalau balik rumah awal, aku bukan buat apa pun..Ngadap blog jerk lah..huhuhu..

So, aku tempah tiket BAS tutttttttttttttttttttttt....... pukul 10.30 pagi...  Lagipun, aku selalu balik naik bas tu.. Ok jerk bagi aku..TAPI!!!!! TADI!!!!!Pergh..kau tahu apa jadi? Start kaki aku melangkah dalam bas tu, aku dah rasa BAHANG SEMACAM!!!!

Apasal panas betul bas ni???

Rupa-rupanya AIR COND buat hal!!!! Bengong!!!!

Selalunya elok jerk, kali ni plak wat hal.. Pendingin hawa tu nak kata berfungsi memanglah berfungsi,t api hawa yang dikeluarkan tu hawa PANAS!!!! Pergh..bahang beb.. Dah lah aku pakai sweater..Lepas tu plak, tempat duduk aku menghadap ke cahaya matahari.. Perjalanan plak dah menginjak waktu tengah hari..Serius panas weh.. Panas giler!!!! Memang macam SAUNA BERGERAK!!! Bergerak selama 2 JAM dari KL ke Masjid Tanah.

Penumpang lain dah membebel-bebel aku tengok... Ada sorang laki tu, aku rasa cam Bangla, peluh dia dah mula keluar.. Dalam hati aku cakap, mesti dia ni asik fikir panas jerk..Cuba relax...
So, aku tak tahu nak buat apa, aku tidur.. Walaupun panas, aku still boleh tidur sebab aku ngantuk giler!!! Malam tadi bergosip sampai ke pagi.. Lepas tu, bangun untuk Subuh, sambung tidur balik..Pukul 8 baru bangun.. So, aku lenjan jerk lah tidur...

Alhmadulilah, sampai gak kat Masjid Tanah pukul 12.20 tgh hari...Aku terus pergi restoren berAIR COND iaitu KFC!!!! Tetiba tengah aku feeling-feeling nak beli tu, terjumpa plak sorang pakcik ni.. Pakcik ni rumah dia  dekat ngan rumah aku... Kau tahu, dia boleh plak membebel kat telinga aku.. Ntah haper ntah..AKu angguk jerk.. Lepas tu, dia boleh suruh aku beli DOUBLE ZINGER BURGER yang baru tu.. Dia kata murah... Aku terus cakap TAKNAK!!!!!! Lagipun mood aku memang nak makan snack plate original (tom yam tak sedap!!!!) + cheezy wedges + EXTRA CHEESE!!! Pergh..terbaik!!!!



Tetiba aku rasa MUAL DAN LOYA makan benda alah ni..Tapi SEDAP!!!!!

Belum habis lagi citer pasal pakcik tu..Kau tahu, dia boleh plak membebel pasal kesihatan lah..Dia suruh aku berlari lah, bersenam lah.. (dalam hati aku cakap, badan kau gemuk, kau tak sedar plak..haahahaah..jahat giler aku ni..) Lepas tu, aku terus wat tak layan.. Then, dia pun pergi dari KFC tu.. MOTIF sangat!!!! Kau bayangkan, kau tengah penat+kepanasan dalam bas+lapar..Lepas tu, ada orang bebel kat kau macam-macam, kau nak dengar ker? Huh.....

Akhirnya sampai gak aku kat rumah pukul 1.10 PM.. Alhamdulilah... Bagi aku, walaupun perjalanan hari ni PANAS+ menGERAMkan aku..tapi, aku menganggap, bahawa ada hikmah disebaliknya.. Yang penting, aku selamat sampai di rumah.. Semoga cuti aku ni, terisi dengan benda berfaedah..

Kepada STUDENT-STUDENT MAKTAB, walaupun ada kawan-kawan kita di kampung yang belajar di Universiti masih berada di U mereka dan tak bercuti.. Kita tetap perlu isi masa cuti kita dengan perkara berfaedah tanpa kawan-kawan kita tu.. Kan????  Jadi, semoga kita ENJOY!!!! Selamat Bercuti!!!! :)

Oh yer... Sebelum terlupa...

CADANGAN DIPERLUKAN!!!!
AGAK-AGAK APA AKTIVITI YANG PERLU AKU ISI SEPANJANG CUTI AKU NI????
hurm..........



8 comments:

Cik Aied said...

aktiviti update blog sehari 10entry..hahaha...
p/s: fikri..bangla tu mesti kacak time berpeluh2 kan?hahahaha

Hana said...

pernah skali masuk sauna bergerak.hehe. pa2 pun masih bleh tido

NANA NAZIRA.. said...

berjoging keliling masjid tanah... hahahahaha..
weiiii.. apehal balik lmbt sgt ko???? haaaaaaa..

murabbi peez said...

sabar2x,,,,abg pun x blik mktab lagi...

A retarded kitty said...

saya cadangkan anda pergi er makan sampai tembam

Pia said...

"sauna bergerak..kira oklah tu kot2 dah terbakar sikit lemak2 ko tu fiq...hahhaa...saja jer akak bikin tambah2 panas ko....sori!..cuti panjang yer...buat apa ek...ahhh baik ko tolong2 la apa2 yg patut kt kg ko tu...tebas rumput ker...sapu laman ker...emmmmm..."

Cik Nuyu said...

fiq.. jum tgk movie ombak rindu 1dis nie.. :)

Anonymous said...

buat kje amal besihkan kawasan surau dan kubur, basuh bilik air rumah, sapu keliling rumah, siram pokok bunge, pegi pasar beli ikan haha,,,byk nye keje..cargas!!!! =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails