Sunday, November 20, 2011

ULASAN FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 | FFM 24 |

Assalamualaikum....

Wah..tadi aku baru habis menonton siaran langsung FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 yang diadakan di PICC PUTRAJAYA... (dekat jerk ngan maktab aku..rugi plak tak pergi..huuuhuhh)..Korang tengok tak anugerah tu? Aku siap main tukar-tukar siaran lagi dengan VOKAL BUKAN SEKADAR RUPA TV3.... Hahahaah..Sebab aku nak sokong MAFA dan ASMIDAR..huhuhuh..

Ok, aku ni kalau tak mengulas memang tak sah.. Lagipun, sekadar pandangan aku sebagai penonton jerk.. Mungkin pandangan pakar lain plak kan? Atau mungkin pendapat korang mungkin sama ATAU berbeza dengan aku..Itu aku tak tahu...

Dari segi PENGACARAAN!!!! MANTAP!!! Aku serius suka.. Memang gandingan dua generasi yang sangat bagus.. Lawak giler kotttt.. Walaupun aku tengok, dewan tu tak penuh sebab seat belakang banyak kosong..(tak tahulah kalau ada yang pergi tandas lama sangat ataupun balik awal). tapi, kepetahan JOHAN DAN KAK OGY memang menceriakan suasana.. Lawak giler beb.. Aku banyak kali tergelak kuar-kuat.. Kak Ogy asik kena nganjing ngan Johan jerk.. Lepas tu, Johan plak keje dia meniru gaya suara orang lain..Hahahaha.. Aku tak boleh blah... SYABAS BUAT MEREKA!!! Aku tabik!!!

Dari segi PERSEMBAHAN, aku tak berapa suka... Sebab aak bosan bagi aku.. Mungkin sebab lagu-lagu OST yang dipersembahkan tu tak selalu aku dengar, tu yang menyebabkan aku boring kottt.. Cuma persembahan ANUAR ZAIN, HAFIZ n MIMI serta DAFI n MARSHA kottt yang aku rasa ok.. Salamiah Hassan aku suka time lagu GELOMBANG... Mak aku cakap, lagu tu dari filem  TIADA ESOK BAGIMU.. FIlem tu best mak aku cakap.. mak aku lah cakap..

Keputusan plak aku SETUJU..huhuhu.. AKu paling suka time EJA menang.. Nampak riak wajah dia yang macam tak sangka... Yelah,,lagipun dah lama dia ceburi bidang ni.. Pesaing dia plak hebat-hebat..Cuma, baru kali ni rasanya dia menang PELAKON WANITA TERBAIK..Pergh..memang mantap..tetiba rasa rugi plak tak tengok filem JANIN..Best ker?

Ok, ni keputusan penuh malam tadi,

1. Anugerah Box Office – KL Gangster
2. Anugerah Khas Juri Yang Pertama – Sidik Hussien
3. Anugerah Khas Juri Yang Kedua – Filem Libas
4. Anugerah Khas Juri Yang Ketiga – Allahyarham Zami Ismail
5. Anugerah Skor Muzik Asal Terbaik – Edry Abdul Halim (Hikayat Merong Mahawangsa)
6. Anugerah Pereka Kostum Terbaik – Hikayat Merong Mahawangsa
7. Anugerah Penyunting Terbaik – KL Gangster (Syamsul Yusof & Hisham Jupri)
8. Anugerah Penataan Bunyi Terbaik – KL Gangster (Hisham Jupri & Rizal Ashreff)
9. Anugerah Cerita Asal Terbaik – Filem Libas
10. Anugerah Lakon Layar Terbaik – KL Gangster
11. Anugerah Sinematografi Terbaik – Hikayat Merong Mahawangsa
12. Anugerah Penataan Seni Terbaik – Hikayat Merong Mahawangsa
13. Anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik – Faezah Elai (Filem Cun)
14.  Anugerah Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik – Shofi Jikan (Filem KL Gangster)
15. Anugerah Pencapaian Gemilang – Michelle Yeoh
16. Anugerah Pelakon Wanita Terbaik – Eja (Filem Janin)
17. Anugerah Pelakon Lelaki Terbaik – Shaheizy Sam (Filem Kongsi)
18. Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat  – Tan Sri Jins Shamsuddin
19. Anugerah Pengarah Terbaik – Syamsul Yusof (KL Gangster)
20. Anugerah Filem Terbaik – Hikayat Merong Mahawangsa



credit to: BEAUTIFUL NARA

Psssssssssssst: Lupa nak cakap, terkejut aku tengok rambut KAK DIDY..MANTAP GILER... :)

2 comments:

idealistik kirana said...

haruslah tengok...saye pon stuju dengan para pemenang!!!

NANA NAZIRA.. said...

eh, kalo x salah aku bkn kat picc laa.. tapi pusat convention shah alam..

p/s : aku setuju gler merong mahawangsa menang filem terbaik..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails