Thursday, December 29, 2011

10 NEGARA YANG SERING DIKUNJUNGI ALIEN


 Assalamualaikum

10 negara yang sering dikunjungi alien telah dikaji dan disusun berdasarkan penelitian yang dilakukan khusus. Berikut merupakan negara yang tersenarai dari tangga kesepuluh hingga tangga pertama. So,arini tetiba plak tertarik nak citer pasal alien... Negara mana yang paling banyak dikunjungi alien? Siapa yang bergelar juara? Sama-sama kita saksikan…..

 
 
10. Indonesia


Pasti korang tak pernah menyangka yang Indonesia termasuk dalam senarai kan? Yelah, sebab alien ni selalu sinonim dengan negara barat kan?  Namun begitu, Indonesia telah melaporkan jumlah yang sangat banyak berkaitan kemunculan UFO dalam setiap tahun. Insiden yang mengagumkan adalah ketika TNI AU (aku pun tak tahu apakah ini, saper tahu tolong bagitau kat ruangan komen yer.. tq..) mengejar UFO di Surabaya dan berusaha menembaknya, namun UFO itu berjaya mengelak. Walaupun tidak ada insiden UFO yang terkenal dan cukup besar di Indonesia, penampakan yang kecil sudah cukup untuk memasukanya ke dalam senarai 10 terbesar ini.

9. Perancis
Pada tahun 2007 pemerintah perancis membuat pergerakan yang belum pernah dilakukan sebelumnya iaitu menyusun semua file UFO dari masa lalu, sekarang, hingga untuk yang akan datang ( wah..betul-betul excited ni..) dan berharap agar UFOLOGI (ala-ala cam bidang Sains yang mengkaji UFO kot.. ada ker? Aku baru tahu… ) akan dapat memberikan penjelasan yang tidak dapat dijelaskan pada waku sebelumnya.

8. Jerman
Beberapa penampakan UFO paling awal terjadi ketika Perang Dunia Kedua (tetiba teringat plak citer Pearl Habour) . Semua juruterbang menjadi bingung dengan kemunculan foo fighters (apakah itu???)  yang aneh. Desas-desusnya ada mengatakan bahawa Nazi bereksperimen dalam hal ini.

7. Kanada
Banyak kejadian di negara ini, mulai dari sesuatu yg aneh hilang di hutan atau lingkaran tanaman yang aneh (ala-ala macam citer yang ada bentuk aneh kat ladang jagung tu kan???). Kadang-kadang seseorang terluka disebabkan benda alah tu seperti Stefan Micholak. Dia menyatakan mendapat luka bakar oleh knalpot reaktor UFO (knalpot tu aper? Klu CLAYPOT aku tau lah…huhuh) pada tahun 1967. Hal yang paling terkenal di Kanada adalah Insiden Shag Harbour di Nova Scotia ketika objek tak dikenali jatuh di perairan tersebut.

6. Inggris Raya (Inggris Raya tu negara maner ek? England ker?)
Inggris dapat dikatakan sebagai “Pusat Crop Circle” di Bumi. Khususnya di barat daya negara itu dan di kerajaan yg berbatasan dengan Wales. Perkara bersejarah yang paling terkenal dan berkaitan dengan UFO adalah monumen Stonehenge. Pada tahun 2008, Inggris menunjukkan 4000 halaman penampakan ET.

5. Mexico
Mexico, dikenali sebagai salah satu hotspot UFO di dunia. Terbukti oleh beberapa monumen kunonya yg berbau Ekstraterrestrial.

4. China
China (dan daerah Tibet) memiliki sejarah yang panjang berkaitan tentang kehidupan alien, dengan beberapa penampakan sejak ribuan tahun. Mitos kuno yang bercerita tentang mesin yang terbang (kadang-kadang disebut sebagai mutiara dari langit), kadang-kadang dibuat oleh manusia, tetapi lebih sering oleh para dewa. Beberapa pengkaji UFO, khususnya Hartwig Hausdorf, telah berspekulasi bahawa banyak kisah dalam mitologi Cina di mana naga memang merujuk kepada Ekstra Terrestrial (ET..nama saintifik untuk Alien) Kaisar Cina kadang-kadang ditangkap dan dibawa untuk naik kereta terbang yang ditarik oleh naga, dan dewa-dewa sendiri dikatakan telah turun dari langit dengan naga. Satu kaisar bahkan mencapai keabadian karena diambil naga dan dibawa terbang ke langit. Hartwig Hausdorf bahkan telah menunjukkan bahawa seluruh peradaban Cina telah dibangunkan di sekitar pengaruh ET. Baru-baru ini, langit Cina akan terlihat lebih tenang, meskipun pengaruh rejim komunis pembungkam China telah membuatnya sulit untuk mengetahuinya dengan pasti. Revolusi kebudayaan membuatkan rakaman bukti UFO mustahil disebarkan.

3. Rusia
Pada tahun 2009, Angkatan Laut Rusia mengeluarkan sebuah file tentang UFO, yang mengungkap penemuan UFO dari masa Soviet. File tersebut menceritakan bagaimana kapal selam Rusia mengekori sebuah UFO lalu UFO itu naik ke atas permukaan air dan akhirnya terbang ke langit.
Salah satu cerita paling luar biasa diungkapkan oleh file Angkatan Laut yang bercerita tentang sebuah pertemuan alien di Tasik Baikal, dunia danau air tawar yang terbesar dan terdalam, pada tahun 1982. Sekumpulan penyelam militer, yang juga sedang berlatih di tasik, telah menemukan sekelompok makhluk humanoid yang sedang memakai pakaian PERAK, pada kedalaman lima puluh meter. Para penyelam mengejar UFO tersebut tetapi tiga penyelam tewas dalam pengejaran itu kerana perbezaan tekanan tubuh.

2. Brazil
Penemuan Alien di Brazil merupakan kejadian yang paling sulit dari semua. Penemuan Alien ini sering berakhir dengan seseorang yang mendapatkan luka serius. Colares UFO, misalnya, di mana korban diserang dengan sinar laser yang kuat dan meninggalkan sebuah luka bakar dari radiasi dan luka tusukan.
Mungkin yang paling mengerikan (meskipun agak meyakinkan) adalah sikap yang serius pemerintah Brazil dan angkatan bersenjata mereka yang terpaksa menganggap serius kemunculan UFO. Seolah-olah mereka tahu alien memiliki beberapa tujuan yang tidak baik. Ketika UFO menyerbu kota Varginha pada tahun 1996, Angkatan Udara Brazil, polis, anggota Bomba dan unit tentera, seharusnya mereka telah menangkap dua alien. Sementara perincian dari kejadian ini tetap dirahsiakan, Angkatan Udara Brasil telah mengeluarkan sejumlah besar informasi tentang UFO, termasuk perincian yang disebut ‘malam UFO’, di mana mereka meluncurkan jet tempur untuk mencegah dua puluh UFO yang luar biasa.

DAN JUARANYA IALAH:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
JENG JENG JENG
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

1. Amerika Serikat
Mungkin bukti yang paling menarik tentang kunjungan alien ke Amerika adalah sejumlah besar ‘mass sighting’ di wilayah udara Amerika. Ini adalah penampakan UFO yang mempunyai banyak saksi yang melihat. Sebuah contoh sempurna dari ‘mass sighting’ adalah kejadian mati lampu di Phoenix pada Mac 1997. Lebih dari seratus saksi pergi ke depan rumah mereka mdan semua menyatakan telah melihat benda berbentuk sebuah ’segitiga atau V’ melayang di atas kota Phoenix, Arizona, pada malam hari tanggal 13 Mac.
Dikatakan bahawa antara 5-10 peratus dari populasi Amerika telah melihat apa yang dapat mereka gambarkan sebagai UFO. Amerika Serikat juga memegang rekod jumlah tertinggi tentang laporan penculikan oleh Alien.
Credit to: SINI


Pergh.. penat jugak nak translate dari bahasa indonesia ke bahasa Melayu..   Apa-apapun, kita perlu tahu bahawa tak mustahil kalau Alien tu ada, sebab dia pun merupakan makhluk Allah S.W.T gak.. Lagipun, rahsia di langit dan di lautan serta alam ghaib tu semua hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu…  


 Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah kejadian langit dan bumi serta segala yang Ia biakkan pada keduanya dari makhluk-makhluk yang melata; dan Ia Maha Kuasa menghimpunkan mereka semuanya apabila Ia kehendaki (melakukannya).

 Surah As-Syuura : Ayat 29

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails