Thursday, December 29, 2011

EPISOD AKHIR TENTANG DHIA | DRAMA TENTANG DHIA

Assalamualaikum....

Episod Akhir Tentang Dhia memang mantap!!!!! Serius weh... Lepas jerk, tulis TAMAT tu, akut erus berlari naik atas rumah, terus update pasal ni.. Pergh... bagus citer ni.. Norzie Pak Wan Chik wat skrip memang terbaik...

Pengakhiran citer ni bagi aku lain daripada drama yang lain.. Tak klise.. Selalu kalau kita tengok drama kat TV, ending dia mesti happy kan? Tpai, untuk citer ni.. Ada penamat gembira dan penamat sedih.. Penamat sedihnya sebab DHIA meninggal dunia kerana kanser pangkal rahim.. Penamat gembira plak bagi aku, sebab Zikir dan Dhia mati sama-sama.. Pergh.. lepas jerk Zikir suruh Dhia mengucap, Zikir baring kat sebelah mayat Dhia, dan dia pun  meninggal dunia lepas tu.. Pergh.. memang tak disangka-sangka.. Aku tak sangka langsung ending dia macam tu..

Cuma mak aku geram sebab mak mertua Dhia, si Salmi tu tak terima balasan.. Aku pun geram jugak.. huh.. Tapi, baru kau tahu menyesal sebab Zikir mati.. Mesti Rose pun menyesal sebab tolak Dhia dan dia pun sedih sebab Dhia sanggup suruh dia kahwin dengan Zikir.. Tapi, sayang.. Zikir dah meninggal...

Bagi aku episod kali ni, mula-mula start aku duduk depan TV tu, memang aku mencarut-carut sebab Zikir percaya giler dengan mak dia.. Nasib baik Melly dah jadi baik, so dia dan geng-geng dia tolong Dhia.. Dan nasib baik jugak Zetty terbukak mulut, terbagitau kat nenek dia yang mak dia bomohkan Zikir..  Lepas tu Zikir terdengar.. Yes memang terbaik...

Paperpown, episod akhir ni memang sedih woo.. Serius sedih... dan memang terbaik.. untuk episod akhir ni aku bagi 9/10 markah.. untuk keseluruhan cerita plak, setakat aku dah tengok, aku bagi 8/10.....   :)

12 comments:

NANA NAZIRA.. said...

aku mcm nk carut2 je kat mak mentua dhia tu.. apesal x wat mak mentua dhia kne sambar petir ke, jatuh kat telaga buruk ke, jadi sewel ke.. gggrrrrr...

irfie_92.blogspot.com said...

terbaik lahhhh hehheehhe

Hana said...

hana xikut ceta nie baru smalam ja tengok tadi pun xtengok.. napa zikir meninggal bukan dia sakit kaki ja ka

MiszMaryaNe said...

btul3,
ending ni memang sedih sngt2,
cik sampai nangis2 tengok,
tp tula x puas ht part mummy die tu, huhuhu..

Unknown said...

memang sedih..

macam ada sambungan pulak kan??
mana tau, ku salmi pulak lepas nie

dalila said...

wah... cikgu pun layan drama ni...hhee

Anonymous said...

betul2...suke la nora denish lam citer ni... nangis pon nangis real punye,,, tacing tgk.. n sebak ok, i kan ppuan opkos la, kolo cikgufiq nangis, apetah lg aku =D

suke lakonan melly n semua lah =D haha..

knp citer ni da abis,,,,,,, huhuk

smg citer akan dtg pon bagus jgk camni..

Unknown said...

eh kengkawan, nama yg tulis skrip tu azlina pa`wan ker norzie pa`wan ae?
ingat2 lupa lah....

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

onitsuka hana...

zakir tu mati dalam tidur..
masa tamat citer tu,
ada tulis yang zikir tu mati dlm tidur sebab angin ahmar..
rasanya dia mati masa lepas dhia mati..
dia tdor sebelah mayat dhia..
sweet gler..hahaaha...
lepas tu,nurse tgk2 mereka dh meninggal...

Hana said...

owh ada angin ahmar.. pas ceta nie, ceta apa la plak kan

Cik Aied said...

smlm aku busy sket so tgk cte ni tak fokus..tadi aku tgk semula kat tonton... ending dia mmg best la walaupun sedih sbb dhia mati..tp best sbb zikir mati skali..so biar rose pun x dpt zikir..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails