Thursday, August 30, 2012

SENI VISUAL | SENI DALAM PENDIDIKAN

Assalamualaikum...

Adakah anda tahu apa itu CATAN? Catan ni lukisan yang menggunakan cat air atau cat minyak... (Pada pemahaman aku lah... Untuk assignment SENI DALAM PENDIDIKAN, kami semua perlu menghasilkan sebuah CATAN yang menggunakan 1 OBJEK sebagai model!!!!! Wah.. gigih seh..

Kau tahu, mula-mula aku buat lah lukisan ni:


Aku buat sampai 8 LAKARAN TAU!!!! Aleh-aleh bila aku jumpa pensyarah aku, lukisan aku itu DIREJECT!!!!!!!! Nasib baik masa tu aku dah think positif dah sebelum jumpa beliau.. Terima jerk kalau-kalau kena reject.. Aleh-aleh memang betul kena reject!!! Kau tahu sebab apa lukisan aku kena reject? Sebab tak faham SOALAN!!!! Yelah kan, soalan tu nak 1objek sebagai model, tapi aku buat banyak-banyak cam tu plak... huhhuhu...

Maka, bermulalah sesi mencari objek lain untuk dijadikan model.. Mula-mula aku nak buat marker, tapi nampak cam simple.. Aku tukar plak pencuci muka... Nampak cam biasa gak... Last-last aku tukar SELIPAR... Huhuhu..

Alhamdulilah ni hasil kerja aku...

Ni plak lakarannya...


So, dah tengok aku punya lukisan, sekarang nak tunjuk plak hasil kerja beberapa orang kawan aku.. Ingatkan nak letaki 1 kelas, tapi tak sempat nak snap tadi.. Semua tengah beria nak touch up lukisan masing-masing.. So, amik mana yang sempat jerk lah...


Ni hasil karya AMIRA JOHARI:



Ni hasil karya FADZLI KHAMIS :

Ni hasil karya Mu`az Sariff :



Sebenarnya serius banyak lagi lukisan kawan aku yang cantik-cantik dan kemas macam Tapi tu lah, tak sempat nak snap.... Tapi aku rasa kalau aku snap, mesti mereka tak bagi aku publish dalam blog aku... Yang  3 orang ni pun aku publish senyap-senyap jerk.. huhuhuh... Paperpown, doakan hasil karya aku dan budak kelas aku diterima pensyarah aku yer.. Amin... Risau plak kalau kena reject sekali lagi...

1 comments:

qasehraihan said...

fuyyyyooo...dasat kreatifff tuuuu..

entry gambo raya..

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/entry-gambar-qasehraihan-julung2-kali.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails