Thursday, November 15, 2012

CUTI NI TARGET NAK BUAT CAKE CHEESE!!!!!!!

Assalamualaikum...

Sebenarnya aku dah lama terliur bila baca blog BOLA BOLA BULAT.. ni blog classmate aku.. Kau tahu, aritu cuti-cuti mungkin dia bosan tahap gaban, maka dia menggunakan segala kudrat dan kuasa vetonya (hahaahahahaa..jangan marah bola bola bulat) untuk buat CAKE CHEESE VERSI SESUKA HATI!!!!! 
ala..silap grammar ar.. lantak lah..jangan marah cikgu TESL semua...

 Ok, berbalik dengan cerita...Bila aku tengok cake tu, serius terliur.!!!! Walaupun dia kata cam tak berapa jadi sebab lapisan biskut bawah kek tu terlalu garing, tapi aku tetap juga nak try!!!!!! Sebab aku tengok cam ok jugak lah step dan bahannya.. Takder lah complicated sangat..

Dan sekarang, disebabkan musim cuti, maka aku akan cuba jugak nak buat cake ni.. Tapi aku kena tunggu masa aku boring tahap gaban.. Boring tahap gaban ni bermkasud bila segala stok drama korea best yang aku nak tengok dah habis!!!

Maka, target aku, aku nak cuba jugak buat!!!! Doakan berjaya yer!!! Chaiyok-chaiyok!!! Amin :)




                                         Kalau dapat buat cheese cake cam ni mesti sedap kan???

Bola-bola bulat, ko dapat resepi tu dari mana!!!!! Nak jugak!!!
Kalau korang ada resepi cake cheese yang best, kongsilah dengan saya!!!!

5 comments:

Engku Farahah said...

wah, nampak sangat sedapp..mahu resipi jugak kalau ada. seyesly bosan time2 cuti ni.

dee said...

aku gugel je.

Cik Aied said...

fikri..aku amek resepi dari blog ni..
http://nameeroslan.blogspot.com/2012/07/recipe-cheesecake.html
pastu aku ada gak bukak2 blog2 lain.. pastu aku mix and match kan cara2 n resepi dia.. maka jadi la cheese cake aku yg x seberapa tu..

ko try la buat.. hehe :)

Cik Jelly Chan said...

rajinnya nak cikgu fiq nak buat cheese cake gitu...

seonsaengnim said...

fiq ,, i bru buat dy tadi hahaha .
dy tga mengeras dlm freeze hehe :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails