Monday, December 3, 2012

RAWANG BURGER BAKAR PANTAI KLEBANG MELAKA

Assalamualaikum...

Rawang Burger Bakar dan Burger Bakar Abg Burn ni merupakan antara jenama burger bakar yang famous sekarang.. Ala-ala macam durian crepe, begitu juga dengan burger bakar ni, macam dah jadi bualan.. (tetiba bandingkan dengan durian crepe lah plak aku ni..haha)..

Ok, berbalik kepada cerita, tadi lepas balik dari menonton movie WRACK IT RALPH kat Dataran Pahlawan.. Aku tetiba lalu kat Pantai Klebang tu ha, lepas tu aku tengok kedai Rawang Burger Bakar tu dah bukak, so aku ajaklah adik aku pergi.. Sebenarnya aku dah lama citer kat dia pasal burger bakar ni.. Aritu aku makan ngan kawan aku kat Puncak Alam.. Tapi tu burger bakar lain.. Aku ingatkan rasa  Rawang burger bakar ni sama jerk dengan burger bakar yang aku makan kat Puncak Alam tu,.. rupa-rupanya LAIN!!!!!

Sebab apa lain? Sebab burger bakar ni ada lain sket rasa dia.. dari segi patty dan juga bahan dalam burger tu.. Lagi 1, menu dia comel-comel nama yang diberi.. huhhu.. Oh yer, tadi aku makan OMBAK RINDU.. Ada tambahan DAGING SALAI dalam burger aku... Cam ni rupa ombak rindu :

 ombak rindu

Adik aku plak amik VALENTINE.. Cam ni rupanya.. :

 valentine.. bukan valentine day yer.. valentine day tu dosa..

Kelebihan Burger Bakar ni adalah dagingnya HOME MADE yer.. Aku tengok sendiri akak tu amik daging khas dalam plastik (diambil dari cawangan UTAMA kat Wangsa Maju), then dia timbang.. lepas tu,  dia kepal-kepalkan jadi patty... First time tengok..huhuh..Rasa Patty tu lebih sedap.. Aku amik DAGING, so rasa daging tu memang rasa sangat.. tak macam daging burger biasa...

Lagi 1, dah nama burger bakar, maka dagingnya di BAKAR guna ARANG.. bukan guna tempat yang orang selalu bakar burger tu...Tapi dari segi harga burger bakar lebih mahal dari burger biasa.. Tapi kalau sekali sekala nak try apa sedapnya burger bakar ni, why not kan??? huhu.. Aku ni dah macam promoter burger bakar plak aku rasa..

Yang paling penting, aku suka rasa NENAS dalam burger tu.. Sedap... Ni baru Rawang Burger Bakar.. Burger bakar Abg Burn aku belum try lagi.. Teringin gak nak try.. Pastu nak buat bandingan, mana satu yang sedap..huhuh..

ni menu nya.. sila lah survey... :)


Oh yer, yang paling penting, ianya sedap dan MENGGEMUKKAN!!!! Aigoo.. Tadi aku makan, terus aku terbayangkan jumlah lemak yang bakal diternak dalam badan aku.. huhuhh :)

2 comments:

Harmi bin Mohammad Jamil said...

Terbaekkk ahh..

Unknown said...

huhhuhu..
nnti abg harmi nk try ker?
kt area kajang rasanya ada.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails