Monday, January 21, 2013

GOLONGAN BERPENDAPATAN RENDAH MANGSA SYARIKAT HERBALIFE?

Assalamualaikum...

Pasti ramai di antara korang yang tahu pasal Herbalife ni kan? Ha, tadi aku terjumpa kt blog KEVIN ZAHRI pasal HERBALIFE ni.. terus cepat-cepat aku bukak..Nak tahu pasal apa?


Katanya, seorang fund manager dan activist investor iaitu Bill Ackman menentang syarikat Herbalife. Ackman mengatakan bahawa syarikat (MLM) Herbalife adalah Pyramid Scheme yang tidak dibenarkan di Amerika Syarikat. Antara kata-kata Bill Ackman yang adalah:

1. Stok / saham syarikat Herbalife akan jatuh ke `Zero`

2.Herbalife menjual produk bukan atas motif kesihatan tetapi atas Pyramid Scheme semata.

"Herbalife sells products," Ackman said. "But what they really sell and what their distributors make money from is by selling a business opportunity, and the business opportunity is to sell the business opportunity to your friends, who in turn sell it to their friends." 

Bill Ackman (CNN News)

3. Harga jualan tidak berpatutan ikut harga produk yang sama.

 4. Target keahlian Herbalife ialah golongan berpendapatan rendah seluruh dunia yang mengharapkan pulangan kewangan.

Kalau korang nak tahu berita penuh lebih lanjut, sila pergi ke CNN MONEY untuk lebih detail.. Siap ada video lagi tau.....

sumber berita dan gambar : Kevin Zahri dan CNN News
(thank you :)

 psssst: Bagi korang macam mana? Dalam artikel asal di CNN News, ramai yang komen tau... Ada yang setuju ada yang tak rasanya.. hurm...

2 comments:

mira_nas said...

Well, bagi saya benda ni kena kaji lagi. Saya pun tak ambik benda ni sebab memang susah nak sustain dengan harga yang camtu. Anyway, naturally kawal kalori pun insyaAllah boleh kurus dan jaga kesihatan. Cuma kena beringat je la..

ZWAN SABRI said...

owhhh.. tapi aku x penah guna produk herbalife..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails