Wednesday, February 13, 2013

BIAR BETIK? ANJING BUNUH DIRI SETELAH DIPUKUL MAJIKAN.

Assalamualaikum...

Selalu kita dengar kisah orang bunuh diri kan, tapi pelik plak biler ada cerita pasal anjing bunuh diri? Aku tahu pun bila baca kat blog SINI, terus rasa nak kongsi dalam blog ni.. Jom kita baca :

Seekor anjing 'mastiff' Tibet di Hangzhou, ibukota Provinsi Zhejiang, menggigit lidahnya sendiri dan menemui ajal setelah dipukul oleh majikannya.
Sang pemilik, yang bernama keluarga Pan, memukul anjing tersebut kerana anjing tu bergaduh dengan anjing lain. Tujuan dia pukul tu plak, untuk bagi pengajaran kat anjing dia.. Tapi tak sangka plak yang anjing dia bunuh diri.

'Saya merasa sangat menyesal,' kata Pan setelah kejadian itu. 'Teman saya yang telah memelihara anjing mastiff Tibet selama 20 tahun memberitahu saya bahawa anjing tersebut adalah raja semua anjing dan memiliki rasa kebanggaan diri yang sangat kuat.'"Jika anda memukul anjing mastiff di hadapan anjing lain, haiwan itu merasa malu dan akan bunuh diri untuk mempertahankan martabatnya," katanya.

Ha, rupa-rupanya anjing jenis mastiff  tu mempunyai rasa kebanggaan diri yang tinggi.. Hurm.. macam-macam kan? Tapi aku tetap jugak rasa pelik.. Biar betik???? Paperpown, haiwan pun makhluk Allah S.W.T yang ada perasaan..Kan?

Nak tahu cam ner rupa anjing MASTIFF? ni dia:


sumber : SINI

8 comments:

Tashyra Sha said...

muka anjing tu memang seperti raja pun. haha :)

yana aina said...

kesian anjing tue .... tekanan

najihahfara said...

haiwan pon ade perasaan

♥WanieyZuki♥ said...

hahahha.. lawak pun ada tengok muka anjing tu.. XD

Chic Na said...

betul kot. emosional sungguh anjing ni.

Nazmin Nazifa εїз said...

jenis anjing tu antara jenis anjing yg termahal didunia,if im not mistaken ~~~

Yep,setiap makhluk Allah ada perasaan ...

Cik Jelly Chan (CJC) said...

kesian beliau...stress

Hanif Idrus said...

Binatang pun tahu malu jugak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails