Thursday, May 12, 2011

SAAT UNTUK MEREVIEW

Assalamualaikum..

Wah..perut aku baru jerk kenyang selepas makan Nasi Tomato yang cukup banyak dan mengenyangkan di kolej kediaman tadi... Alhamdulilah.. Lagipun tadi ada Solat Hajat Perdana untuk Blok Ibnu Khaldun (kolej kediaman aku).. Tahniah kepada mereka yang terlibat dalam menjayakan program ni..huuhhuh..

time flies

Baiklah, sekarang tiba masanya untuk mereview blog2 mereka yang telah berjaya menjawab teka-teki aku aritu..huhuhu..




Sebenarnya, CIK SWEETHONEYDEW atau NANIE ni merupakan pemenang dua kali berturut-turut tau.. SANGAT CEMERLANG..KALAU NAK TAHU, KLIK SINI...
huhhuh..Jadi, oleh kerana aku telah mereview blognya pada musim teka-teki yang lalu..Jadi, untuk kali ni, tak banyak aku nak cerita pasal blog dia ni.. HUHUUH..
Tapi kan, tadi baru aku perasan, header dia dah bertukar yer.. Memang terbaik.. Sangat sesuai dengan background blognya... COMEL..Lagi 1, isu yang diceritakan dalam blog dia ni dah tak emosi macam dulu.huuhuhuh...tahniah nanie.. :)
Oh yer, lupa nak cakap, NANIE ni classmate aku masa form 1 until 3..nama glamournya NANIE.. huhuh...



Wah..beliau merupakan antara blogger yang selalu komen2 dekat blog aku.. Terima kasih aku ucapkan... Sebenarnya., 1st time aku jengah blog beliau, aku seriuosly tertarik dengan header dia... TERBAEK wooo.. Memang style lah.....Header beliau memang sangat sesuai dengan background... Lagi satu, aku suka dengan URL dia..

Sangat UNIK yer.. Teringin nak tanya... Maner dapat idea?huhuhuh..
Blog beliau juga ringan.. Kalau orang yang internet yangslow melow pun pasti mampu membuka blog beliau dengan jayanya..huuhuhuh..
Isu-isu yang dibangkitkan di dalam blog juga ringkas, padat dan sesuai dengan selera pembaca....
InsyaAllah ada harapan jadi blogger terkenal negara...
Cuma, bagi fiq, kalau banner contest yang sudah tamat tarikhnya itu, better tidak diletakkan lagi di dalam blog..Contoh, banner pasal contest gambar hitam putih..Tujuannya, supaya blog kita sentiasa nampak baru..tak letak benda yang dah lepas..huuhuhu.. Anyway, Good Luck yer..
Alang-alang dah mereview tu, teringin nak tanya, APAKAH MAKNA CIK CHOPU itu? :)


Wah....kelebihan blog si kacak ni, beliau menggunakan entry jenis READ MORE..sangat bagus yer.. Sebab mampu meringankan blog.. Beliau juga menggunakan teknik ADS NUFFNANG yang jenis bergerak bila kita scroll ke bawah.. Strategi yang sangat bagus untuk mebuat mereka2 yang dtg ke blognya untuk TERklik iklan NUFF tersebut..huhuuhuh..
Isu yang dibincangkan di dalam blog juga menarik.. Sebagai contoh, isu pasal JAMBAN DUDUK ATAU CANGKUNG..haahhaahah..Memang terbaik lah.. Cuma bagi aku, kalau tak berapa busy, better selalu update blog..kalau boleh 3 kali sehari ataupun sehari sekali.. Sebab kalau sentiasa update blog, maka pengunjung blog juga akan bertambah...ikut kepada entry yang dijadikan topik..
Lagi satu, bagi aku, adalah lebih elok jika ada header..Kalau ada header dan header tu disesuaikan dengan latar belakang blog, macam blog CIK HONEYDEW DAN CIK CHOPU, mesti lagi nampak menarik.. Semoga sentiasa sukses dalam berblogging :)

Ok, tu saja untuk hari ini.. Maaf kalau ada antara perkara di atas yang tidak disenangi oleh semua..Aku ni bukan mahir sangat pun dalam review-mereview ni.. Sikit2 tu boleh kotttt...huhuhuh :)

6 comments:

cik chopu said...

woaaa, seronok seronok. nak loncat biar bergegar belog ni. oke nak jawab soalan nih. url tu tercetus hasil otak suci murni zaman umur 15 dulu. BLOGGER TERKENAL NEGARA? wahhh hiperbola di situ ya. about banner tu, thanks bagitau. tak perasan pun dah tamat. huahua. cik chopu tuh sejarahnya maha panjang. nanti2 lah cerita

Diyanieee said...

rajin ko kan buat teka teki mcm ni pastu review org lak hehhee

cik nanie said...

wah.. dan dan ko puji belog aku.. ikhlas ke tak tuh?

hehe..

by the way, aku bangga jadi kawan ko.
sebab da 2x ko mention pasal tuh. ahakz!


sape tak bangga bila blogger famous kenal aku. hehe..

muhamadsufian89 said...

haha. aku bukan tak nak buat header tapi tak reti la. kau boleh tolong buatkan tak?? hehe

AzreenAzeman said...

wow ! cogratz kt nanie !
huhuhu ..
btw, lama da xjengah blog ko kn ? ;)

insta: lea_na_nur_ said...

saya xde pon..ahhahah!!guro..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails