Sunday, December 30, 2012

REVIEW BLOG BEST : Naib Johan Segmen Kenali Kawan Baik by Syazlia dan Husna!

Assalamualaikum..

Semalam aku dah review blog yang menjadi JUARA iaitu Izzati Yaakob, sekarang aku nak review NAIB JOHAN plak. Huhuhu.. Sebelum tu, kita ucapkan terima kasih dan berikan tepukan yang gemuruh kepada:



Tahniah kerana menjadi Naib Johan! Tepuk tangan semua! (Puk..puk..puk..)

Ok, mari kita start buat review! Mula-mula aku bukak blog ni, aku teruja tengok design blognya.. SMART WEH! Memang sesuai untuk gegirl-gegirl. Gabungan warna yang digunakan memang sesuai! Hiasan bunga purple kat tepi tu pun memang terbaik! Apa yang penting sekali, blog ni nampak kemas dan tidak serabut! Yes! Itu paling penting sebagai seorang blogger!

Kedua plak, blog ni TAKDER LAGU! Itu yang paling baik! Macam aku cakap sebelum ni, kalau ada lagu, dikhuatiri akan menggangu pengunjung blog tersebut. So, blog ni bebas dari lagu, maka ianya tidak menggangu pengunjung blognya!

Ketiga plak, dari segi penulisan. Aku suka! Sebab apa? Sebab cara penulisannya santai, ada unsur kecindan dan buat orang tertarik. Ha, masa aku aku baca entry SEGMEN yang Cik Amal sertai ni, aku dapat rasakan kekuatan entry itu melalui kreativitinya dalam bentuk SELOKA. (Seloka ke Syair Cik Amal? Fiq rasa cam seloka..huhu) Orang lain ramai yang buat dalam bentuk cerita dan gambar, tapi CIK AMAL tampil dengan lebih kreatif melalui SELOKA!  Aku paling tak boleh blah gelagat Cik Amla dengan kawan-kawan bila kat rumah. Yang paling penting masa dia jatuh dan terkopakkan pintu bilik air tu, aku dah gelak kuat-kuat masa tu. Hahahaahahaahahah... Serius lawak weh! 

Oh yer, bagi yang tak tahu, Cik Amal merupakan seorang blogger berumur 20 tahun dari UPSI yer.. Dia tinggal serumah dengan kawan karibnya. Yang peliknya tu, kalau orang lain yang sewa rumah diowng, mesti tak tahan lama.. Tak tahulah kenapa.. Aku rasa kalau kisah Cik Amal dan kawan-kawan ni dijadikan Novel or Drama, mesti dapat sambutan Hangat!! huhu

Dari segi kritikan, Fiq rasa part FB BADGE tu, better Cik Amal centerkan ke tengah. Baru nampak kemas. Macam mana cara nak setting? Ha, tadi Fiq dah try nak tulis kat entry ni, tetiba cam tak boleh plak.. In shaa Allah nanti Fiq bagitau dekat ruangan komen yer... Begitu juga dengan busuk.org tu.. Kalau boleh center kan cer try. Kalau tak boleh, cam tu pun dah ok. Tapi secara keseluruhan, blog Cik Amal memang bagus. Kemas, tidak serabut dan gaya penceritaan menarik.

Lagi satu, kalau kat ruangan komen entry seeloknya gunakan POP UP WINDOW (cam ni ae namanya), ala yang kalau orang nak komen tu nanti keluar ruangan komen baru. Ha, itu lebih mudah orang nak komen... Huhuhu :)

Paperpown, Fiq minta maaf kalau apa yang Fiq review ni ada yang terkasar bahasa dan tak memuaskan hati Cik Amal.. Fiq pun bukan bagus sangat dalam dunia blog ni.. Sesaja jerk sekadar hobi. Btw, tahniah diucapkan sekali lagi!

KORANG JOM TERJAH DAN FOLLOW BLOG CIK AMAL!



5 comments:

che mija said...

salam kenal cikgu, terlepas segmen, sedih T__T

hazanis said...

terusb terjah. hype, salam follow.:)

Unknown said...

amal dpt tahu entry ni pun dari gogle.. saje saje, godek2 nama sendiri kat google, bajet mcm feymes je =.="... blog under construction, semua tu tak centre kn lagi, apa apa pun, tengs fiq.. keep in touch! :) assalamualaikum..

Unknown said...

Cik Amal..

tu lah, Fiq ingat nak anta kat ruangan komen tapi tak boleh.huhuh.. tu lah Fiq harap supaya Amal jumpa entry ni.. Alhamdulilah jumpa! hehe..
Waalaikumussalam :)

TiranaAduka said...

rajinnya cikgu...keep it up

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails